Putni nalozi i lokovožnja

Već godinama, u našoj ponudi je i pomoćni programčić PUTNIK, namijenjen vođenju evidencije putnih naloga i lokovožnje. Radi se o starom, ali provjerenom, rješenju, standardnoj Windows desktop aplikaciji koja omogućava izradu i ispis putnih naloga, pregled i analizu troškova i ispis standardnih obrazaca vezanih uz knjigu putnih naloga odnosno knjigovodstvene potrebe.

Trenutno, postoje dvije inačice programa PUTNIK. Standardna, PUTNIK2 (aktualna inačica 2.31 dostupna je kao Win32 i Win64 aplikacija – dakle, postoji i 32 bitna i 64 bitna verzija programa) omogućava lokalno vođenje evidencije, unutar tvrtke. Radi se o idealnom rješenju za manje tvrtke (profil naših korisnika varira od samostalnih poduzetnika i obrtnika do tvrtki sa stotinjak djelatnika) – cijenom prihvatljivo, trajno rješenje, bez ikakvih ograničenja – nema vremenskih limita korištenja, nema ograničenja na broj korisnika ili vozila, broj naloga ili stavki lokovožnje.
Složenija verzija, PUTNIK3, predstavlja naprednije rješenje – višekorisnički sustav za korištenje unutar lokalne mreže tvrtke – radi se o skupljem i kompleksnijem sustavu – detalje dajemo sukladno zahtjevima potencijalnih kupaca (ukoliko zaključimo da je PUTNIK3 bolje rješenje za tvrtku od “slabijeg” PUTNIK2).

Tijekom listopada 2015., izdana je najnovija inačica, 2.31. u kojoj je provedeno nekoliko bitnih optimizacija (inicijalno popunjavanje baze naloga višestruko ubrzano, baš kao i pregled i analiza evidencije naloga), a i prilagodbe koje su omogućile da se program od sad nudi i u 32 bitnoj i u 64 bitnoj verziji.
Bitno je naglasiti da se radi od 100% kompatibilnim verzijama programa, pa je npr. prelazak na 64 bitni operacijski sustav (i, preporučeno, korištenje 64 bitne (ali, moguće i 32 bitne) verzije programa) trivijalno – svi podaci i pomoćne datoteke su zadržane, jedino se mijenja izvršna datoteka!

Demo verzije programa, uključujući upute za korištenje, dostupne su na sljedećim linkovima:

PUTNIK 2.31, 32 bitWindows x86, 32 bit

PUTNIK 2.31, 64 bitWindows x64, 64 bit

PUTNIK 2.31, Windows x86, 32 bit
PUTNIK 2.31, Windowx x64, 64 bit

Napomena: 32 bitna verzija može se izvršavati kako na starim (Windows XP, Vista) tako i na najnovijim operacijskim sustavima (Windows 7, Windows 8, Windows 10 – 32 i 64 bitne verzije), neovisno o tome radi li se o 32 ili 64 bit OS-ovima! 64 bitna verzija može se izvršavati isključivo na 64 bitnim Windows operacijskim sustavima!

Prodajna cijena je, naprotiv, snižena – na samo 800 kn + PDV.
Obzirom na značajne strukturne promjene, starim korisnicima nadogradnja na 2.31 se nudi po cijeni od 250 kn + PDV.
Kupnjom ili nadogradnjom, dobivate obje verzije, 32 i 64 bit, te koristite po potrebi i željama!

U tijeku je izrada/osvježavanje korisničkih uputa – čim budu dostupne, objavit ćemo ovdje i na službenim stranicama proizvoda (http://www.putninalozi.com)

Taholistić s greškom

Danas zaprimljen jedan upit vezano uz naše besplatno rješenje za čitanje taholistića (IB.ATR). Radi se o tome da je korisnik primijetio da mu program “pogrešno” očitava aktivnosti, pa je stoga poslao primjer listića i primjer očitanja.

Iako nisam stručan, tj. nisam vozač i nemam iskustva s konkretnim tahografskim uređajima, zaključujem da se radi o problematičnom listiću, jer zapis nije korektan – moja procjena jest da se radi o neispravnom tahografu, pa sam gospodina uputio na provjeru u servisu.

Zapis je sljedeći:

TAHO-nesipravan-upit-2014-09-25

Ako pogledate standardnu veličinu, možete uočiti da se aktivnost vožnje na listiću bilježi neobično tankim zadebljanjem standardne linije na kružnici s aktivnostima… Jasno, IB.ATR to ne može očitati kao vožnju, obzirom da vožnju očitava kao punu/debelu liniju… Očitao je kritične dijelove kao spremnost… (što ne može biti jer se jasno vidi da u tim periodima imamo pomicanje kilometara i brzine).

 

Dakle, osim ako mi netko ne sugerira da sam u krivu, ovdje je pretpostavka da se radi o greški tahografa, pa listić nije vjerodostojan, tj. očitanja u našem softveru su korektna, ali sve zajedno nije u redu…

Cjenik

U ponudi je nekoliko tipova licenci sustava IB.TAHO – cjenik možete pogledati u nastavku. Sve cijene se odnose na trajne licence – nakon uplate, dobivate pravo na trajno korištenje sustava (zapravo, kupujete program na trajno korištenje, a ne licencu (ukoliko to pravno gledamo, ovo što prodajemo zapravo nije licenca nego program na trajno korištenje!), bez vremenskih ograničenja i godišnjih ili sličnih periodičkih naknada.

Tipovi “licenci” odnosno programi s ograničenjima

Za samostalne autoprijevoznike s jednim vozilom tu je IB.TAHO 1+1. Manjim autoprijevoznicima (2-3 vozila) preporuča se kupnja Mini licence (2+2 ili 3+3). Ostalim autoprijevoznicima je namijenjena Standard licenca koja nema nikakvih ograničenja na broj vozila ili vozača (evidencija unutar jedne tvrtke)! Za tvrtke koje nude uslugu obrade podataka ili za autoprijevoznike koji imaju više tvrtki, u ponudi je Ultra licenca koja osim neograničen broja vozila i vozača omogućava i definiranje neograničenog broja tvrtki…

Standardni cjenik

Mini 2+2
2.500 kn
jedna tvrtka
2 vozila
2 vozača
neograničena evidencija
trajna licenca
TeamViewer podrška
Standard
9.900 kn
jedna tvrtka
neograničeno vozila
neograničeno vozača
neograničena evidencija
trajna licenca
TeamViewer podrška
Ultra
22.000 kn
neograničeno tvrtki
neograničeno vozila
neograničeno vozača
neograničena evidencija
trajna licenca
TeamViewer podrška

Cijene svih dostupnih tipova licenci (za korištenje unutar jedne tvrtke):

Naziv/oznaka licence Ograničenja? Cijena (bez PDV)
Taho 1+1 jedan vozač i vozilo, analogni + digitalni tahograf, Potvrde 800,00
1400,00
Taho 2+2 dva vozača, dva vozila, analogni + digitalni tahograf, Potvrde 1400,00
2500,00
Taho 3+3 tri vozača, tri vozila, analogni + digitalni tahograf, Potvrde 3300,00
Taho 5+5 pet vozača, pet vozila, analogni + digitalni tahograf, Potvrde 4300,00
Taho 6+10 šest vozača, deset vozila, analogni + digitalni tahograf, Potvrde 5400,00
Taho Standard bez ograničenja, jedna tvrtka, analogni + digitalni tahograf, Potvrde 9900,00

Licenca Ultra, za obavljanje uslužne djelatnosti ili vođenje evidencije za više (neograničeno) tvrtki nudi se za jednokratnu kupnju, ali postoji i mogućnost mjesečnog najma (relativno lako pokrivanje iz naknade koju naplaćujete tvrtkama za vođenje evidencije).

Cjenik - cijene softvera za tahograf

Naziv/oznaka licence Ograničenja? Cijena (bez PDV)
Taho Ultra neograničeno tvrtki, neograničeno vozača 22000,00
Taho Ultra.RENT mjesečni najam, vremensko ograničenje 1100,00
 Iskazane cijene NE UKLJUČUJU PDV. Aktualni PDV u RH je 25%, te se dodaje na navedenu cijenu. Za kupce izvan Republike Hrvatske ne iskazujemo PDV obzirom da se radi o izvozu – kupci sami reguliraju obvezu u svojoj državi.
 

Prijava problema

Problemi u radu?

Molimo pokušajte biti što precizniji u opisu problema - ukoliko Vam ovaj obrazac nije dovoljan za opis, molimo kontaktirajte nas telefonski ili direktnim e-mailom.

Tvrtka, naziv:*
Tip problema:*
Tema/naslov:*
Opis problema:*
E-mail:*
Prepišite:
Što najbolje opisuje uočeni problem?

Dokumenti

  • kratke upute uz novosti:

TEHNIČKA PODRŠKA

  • udaljeno spajanje (TeamViewer QS TAHO) – demo verzija besplatna instalacija za windows EXE, 4.1MB

POMOĆNA DOKUMENTACIJA I STRUČNI ČLANCI

Detalje o mogućnostima i načinu korištenja programa, kao i detalje o spomenutom Pravilniku možete pronaći u dokumentima:

  • Stručni članak – Tehnički glasnik 1/2012 – PDF dokument PDF, 2.6MB“Algoritmi primjenjivi u postupku očitavanja radnih aktivnosti s tahografskih listića”
  • Stručni članak – Tehnički glasnik 2/2011 – PDF dokument PDF, 1.3MB“Izvedba programskog rješenja za očitavanje radnih aktivnosti vozača s digitalnih tahografskih kartica”
  • Poster (A1, engleski jezik) – konferencija ICIL2012 – uz članak o razvoju sustava IB.TAHO PDF dokument PDF, 1.46MB
  • Promotivni materijali za IB.TAHO PDF dokument PDF, 5.7MB, PDF dokument PDF, 3.4MB
  • O Pravilniku – preuzeto s http://evak.inter-biz.hr
  • Pravilnik o prijenosu podataka o radnom vremenu… NN 43/09
  • Primjer trojezične AETR potvrde o aktivnostima (potvrda o slobodnom vremenu) – PDF dokument PDF, 103kB
  • korisnička dokumentacija (XI/2014) – PDF dokument verzija 1.1 ukljucena statistika PDF, 6.1MB
  • starija verzija korisničke dokumentacije (V/2012) – PDF dokument verzija 1.1 ukljucena statistika PDF, 3.7MB
  • starija verzija korisničke dokumentacije (II/2012) – PDF dokument verzija 1.1 ukljucena statistika PDF, 5.6MB
  • starija verzija korisničke dokumentacije (2011) – PDF dokument verzija 1.1 ukljucena statistika PDF, 4.8MB, PDF dokument bez bookmarka PDF, 3.1MB
  • koristan dokument – direktni download PDF dokument Ministarstvo pomorstva prometa i infrastrukture korisni sadrzaj i primjeri PDF, 536kB – (preuzet s Ministarstva pomorstva, prometa i infrastruktureovdje)

Funkcionalnosti sustava uključuju:

  • evidenciju djelatnika (neograničen broj)
  • evidenciju vozila (neograničeno)
  • izrada, ispis i evidenciju AETR potvrda
  • automatizirani unos i očitavanje podataka s skeniranih taholistića – digitalizacija listića
  • unos podataka s digitalnih kartica vozača (digitalni tahograf) i automatska evidencija
  • pregled evidencije radnog vremena
  • izradu izvještaja o evidenciji radnog vremena s tjednom analizom sukladno Pravilniku
  • grafički prikaz aktivnosti po danima ili za željeno razdoblje
  • kalendarski pregled aktivnosti vozača za lakše praćenje evidencije
  • integriranu evidenciju AETR potvrda – kombiniranje potvrda i zabilježenih aktivnosti – tablični i grafički pregled
  • osnovnu statističku analizu aktivnosti vozača – tablični i grafički prikaz – sumarno po danima u tjednu ili mjesecu, prosjeci po danima u tjednu ili mjesecu…

Za razliku od sličnih rješenja dostupnih na našem tržištu, IB.TAHO je u potpunosti autorski proizvod, proizveden u Hrvatskoj. Također, osnovne (Standard i Ultra) licence ne uvode nikakva ograničenja na broj vozača ili vozila ili druge evidencijske stavke (kao što obično zna biti slučaj u sličnim rješenjima). Nadalje, naše licence su trajnenema vremenskih ograničenja – jednom plaćate prilikom kupnje, koristite zauvijek!

IB.TAHO u svim svojim verzijama podržava i analogni i digitalni tahograf – u slučaju da sada posjedujete vozila koja imaju samo analogne tahografe, a u budućnosti kupite nova vozila s digitalnim tahografima, nemate nikakve nove troškove i vaš postojeći IB.TAHOsoftver radi bez ikakvih problema!

Inter-biz nudi uslugu tehničke podrške korištenjem udaljenog pristupa – TeamViewer QuickSupport modul prilagođen korisnicima programa IB.TAHO. Sve naše jednostavne intervencije i nadzori su, kao i dosad, besplatni! Složenije intervencije naplaćujemo prema ponudi – prije intervencije procjenjujemo trošak i o tome vas, naravno, obavještavamo!

Brzo skeniranje listića – testiranje

Canon DR-C125 – primjena za skeniranje taholistića (tachochart scan)

Prije par dana nabavljen skener za brzo skeniranje dokumenata, Canon DR-C125 imageFormula. Zanemarit ću sad dodatnu priču vezanu uz kupnju i krivo specificiran proizvod od strane tvrtke koja mi ga je prodala (službeno na ponudi i računu u paketu dolazi i mrežni adapter koji bi trebao omogućiti mrežno skeniranje, no na kraju, zasad, ispada da tog adaptera nema – trenutno stanje je takvo da planiram skener zapakirati i vratiti i zatražiti povrat novca, iako se pokazao korisnim i iako ga želim u uredu – stvar principa – kao da mi prodajemo softver za evidenciju radnih aktivnosti u paketu sa recimo čitačem za skidanje podataka s uređaja, a nakon kupnje taj čitač ne isporučujemo i baš nas briga).

Uglavnom, skeniranje skenerom Canon DR-C125 je prošlo više nego uspješno. Skenirano nekih 200-njak listića, iskušane različite postavke softvera (eh, da… bio bih sretniji s malo boljim softverom koji dolazi sa Canonom – CaptureOnTouch – verzija na priloženom CD-u je bila 2.3, na netu dostupna 2.6… test odrađen s 2.3).

Neke bitne stvari – na ulaz skenera je moguće postaviti 30-tak listića maksimalno, obzirom da su listići ipak dosta glađi od običnog papira, a i obzirom na kružni oblik, prilikom prolaska kroz skener dolazi do laganog zakretanja listića (nije bitno za naš softver, obzirom da IB.TAHO očitanje radi neovisno o zakrenutosti listića)… Za rad s IB.TAHO (idealan omjer brzine skeniranja kod standardnih skenera i potrebne kvalitete zapisa za očitanje i za izradu digitalne arhive taholistića) preporuka je skeniranje u 150-200dpi. Naravno, od viška glava ne boli (300dpi, 600dpi (ovo je ipak malo previše)), no u obradi je u tim slučajevima potrebno više vremena za analizu slike (naravno, IB.TAHO i to može riješiti na način da obradu vrši na prilagođenoj, umanjenoj slici… a vi i dalje imate ultra “previsoku” kvalitetu skeniranih listića).

Rezultati skeniranja – brzina

  • 150/200dpi – 30 listića – 40-44 sekundi – po meni, JAKO DOBRO, ODUŠEVLJEN!
  • 300dpi – 30 listića – 52 sekunde – i dalje, jako dobro!

Nedostaci i uočeni problemi u skeniranju

  • na 200-njak listića nekoliko (2-3) listića jednostavno pogrešno skenirana (odsječeno gotovo pola listića) – pojavilo se uvijek na 150dpi skeniranju, na 300dpi nije bilo tih problema
  • skeniranje odrađeno na način da listići prolaze kroz skener i izbacuju se ispod skenera – to dovodi do pomiješanog rasporeda listića nakon skeniranja jer ih uređaj doslovno (u stvari, to se događa samo sa prvih nekoliko listića u grupi) razbaca
  • skenirane odrađeno na način da se listići “svijaju” i uspravno vraćaju nakon skeniranja dobro zadržava redoslijed listića, ali taj način rada često nakon 20-tak listića u bloku (ponavljam, skener prima maksimalno 30-tak listića u ADF) zna dovesti do zaglavljivanja (paper jam) – nije neki veliki problem, par sekundi se izgubi na korekcije
  • osim korištenjem inicijalnog načina rada, CaptureOnTouch mi ne nudi mogućnost da odmah nakon skeniranja obrišem eventulano pogrešno skenirane listiće, ponovim postupak samo za njih i rasporedim ih na njihovo mjesto – to se na kraju mora riješiti preko File Explorera Windowsa (raspoređivanje unutar niza skeniranih slika ne nudi ni inicijalni način rada, ali bar nudi brisanje pojedinih zapisa)

Pozitivne stvari

  • brzina skeniranja, jednostavno na prvu loptu me ostavilo bez daha, vrlo brzo, doslovce guta listiće
  • brzina rada softvera (testirano na Windows 7 računalu, nikakva posebna zvijer, 3-4 godine stara konfiguracija pojačana jednim SSD diskom) – vrlo čisto i bez ikakvih zaglavljivanja – gotovo istovremeno sa skeniranjem slike se u nizu prikazuju na ekranu
  • način rada sa savijanjem i vraćanjem listića vertikalno zadržava raspored listića (ako npr. rasporedite po danima, sigurno ostaje raspoređeno bez da se neki listići zamijene – to se događa, prije svega sa prvih par listića, u načinu rada kod kojeg listići samo prolaze kroz skener i izbacuju se “ispod”)
  • kvaliteta skeniranja – skenovi se čine vrlo dobri, gotovo da nema nekih značajnih sjena uz rubove listića (posebice ne na vrhu listića), listić se dobro izdvaja iz bijele pozadine (naravno, te stvari je moguće dodatno podesiti u priloženom softveru za skeniranje)
  • nebitno za našu primjenu, no, još jedna zanimljiva stvar – skener u istom prolazu može obostrano skenirati listiće, bez gubitka na brzini skeniranja! dakle, u istom preletu možete skenirati i pozadine listića – nedostatak, po meni, jedino to što nije moguće definirati da se pozadinske slike označavaju nekim sufiksom/prefiksom i tako automatski razlikuju – označava ih se kao i sve druge slike, slijedno, pa nema nekog jednostavnog načina za razlikovanje zapisa)

Snimio sam video i par fotki postupka, no video (mobitel u ruci) se previše trese pa zasad neću s tim materijalom ići ovdje (makar, bilo bi lijepo da vidite kako listići idu i idu…).

Testiranje učitavanja u IB.TAHO još nisam napravio. Razlog banalan – na računalu na kojem sam odradio testove skeniranja nisam imao instaliran sustav evidencije, a i bila su neka vremenska ograničenja i obveze na drugim projektima. Slijedi uskoro.

Zaključak

Što se samog skeniranja tiče, korištenjem skenera Canon DR-C125 postignuto je uspješno skeniranje mjesečne grupe listića u 40-tak sekundi. U usporedbi sa klasičnim, za IB.TAHO predviđenim, skeniranje od po dva listića na A4 uredskim skenerima, trajanje postupka je nekoliko puta kraće (pretpostavimo da za jedan A4 sken (2 listića) trebamo 10 sekundi, a da za raspoređivanje i postavljanje listića trebamo također 5-10 sekundi, vrijeme skeniranja standardnim skenerom ispada bar 300 sekundi (5 minuta)). U praksi, prema informacijama dobivenih od naših korisnika, to se najčešće razvuče na 10-tak minuta po mjesec/vozaču. Dakle, bar 10x brže je skeniranje na ovaj testiran način.

No, tu je potrebno uzeti u obzir da se ipak tu i tamo mogu dogoditi neki problemi u skeniranju. Ali, i dalje postupak ispada značajno kraći.

Recimo da imate 10 vozača za koje morate skenirati listiće za jedan mjesec. Neka za to standardnim putem potrošite 10×10 = 100 minuta. Korištenjem opisanog skenera to se može, uz pretpostavku da sve prođe od prve i bez problema sa skeniranjem, odraditi u samo 10 minuta (ili još točnije, 10 vozača x 30 listića (40 sec) = 400 sekundi = 6.6 minuta + recimo minuta-dvije za postavljanje listića – ispod 10 minuta!). Dakle, ušteda vremena više od sat i pol!

Eto… to je bilo par informacija iz prve ruke. Skener je svakako koristan i opravdava investiciju. Posebice ako osim listića imate potrebu za čestim (jednostrano ili dvostrano) skeniranjem standardnih (A4) dokumenata – tada dodatno dobiva na vrijednosti (specifikacije skenera govore o skeniranju 20 A4 stranica u minuti – zasigurno brže od bilo kojeg standardnog plošnog skenera, a i brže od ADF uređaja na “multipraktik”, posebno jeftinijim, rješenjima).

Potvrde o aktivnostima za vozače (AETR potvrda)

Za dane u kojima ne voze, vozačima korištenjem integriranog AETR modula možete u par klikova miša izdati višejezične međunarodne ili hrvatske AETR potvrde – osim izrade potvrda unaprijed, moguće i naknadno precizno popunjavanje svih “rupa” u radu vozača.

Naš interni naziv “AETR potvrda” u stvari se odnosi na Potvrdu o aktivnostima (vozača), definiranoj Pravilnicima u Republici Hrvatskoj, odnosno Uredbama i Odlukama europske komisije.

Sustav IB.TAHO omogućava izradu više tipova/obrazaca potvrda:

Postavke ispisa moguće je odabrati prema potrebi – ispis potvrda za RH (uz mogućnost ispisa trojezičnih i “čistih” varijanti obrazaca, kao i kombinacije), te ispis potvrda za države regije – jednostavno podešavanje prikazuje slika:

Sučelje za podešavanje postavki ispisa potvrda

Sučelje za podešavanje postavki ispisa potvrda

Za kupce iz drugih država osiguravamo besplatnu prilagodbu i integraciju drugih oblika potvrda (jezik ili kombinacije jezika).