Obračun radnog vremena vozača temeljem radnih aktivnosti

Prema informacijama koje povratno dobivamo od naših kupaca, većina ih za izradu izvještaja o radu vozača koristi detaljne obrasce koje program može generirati za svakog vozača, a koji sadrže informacije o dnevnim aktivnostima, uz razradu i detalje o ukupnom radu, noćnom radu, prijeđenim kilometrima i slično (slike u nastavku). Kod pregleda podataka po vozačima postoji nekoliko vrsti tabličnih izvještaja – pregled prema unosima (npr. ukoliko je za istog vozača u jednom danu dio aktivnosti evidentiran preko listića, a dio preko kartice, ili je unos vezan uz više listića i slično), sumarni pregled prema danima, te sumarni pregled prema danu, uz dodatno sumiranje radnih aktivnosti po tjednima.

png-tahograf-tjedno-sumarno

Izvještaj o aktivnostima, sumarno po tjednima

Više →

Udaljena podrška za korisnike sustava IB.TAHO

Instalacija sustava IB.TAHO, osim našeg programskog rješenja za evidenciju radnih aktivnosti i rad s digitalnim i analognim tahografima uključuje pomoćni program TCR (TachoCardReaderkoji koristite za čitanje i preuzimanje podataka s kartica vozača, te licencirani TeamViewer QuickSupport modul kojim realiziramo udaljenu podršku korisnicima, na zahtjev.

Alat za udaljenu podršku dostupan je i u demo instalaciji sustava IB.TAHO, a isto tako ga je moguće i preuzeti kao neovisno program s našeg weba. Cilj je jasan – u situacijama kada (i ako) kao korisnici naiđete na neke probleme ili nejasnoće, dovoljno je pokrenuti program za udaljenu podršku i kontaktirati nas e-mailom ili telefonski kako bi s naše strane odradili podršku i osigurali vam nastavak rada i razješenje dilema u najkraćem mogućem roku.

Sučelje QuickSupport programa prikazuje slika…

tahograf quicksupport teamviewer licenca

Udaljena podrška kao sastavni dio paketa IB.TAHO

Dva su načina kako odrađujemo podršku:

  1. Aktivirate QuickSupport, ostavite uključeno i javite nam ID i lozinku (varijanta kad niste uz računalo ili imate drugog posla)
  2. Aktivirate QuickSupport, javite da ste spojeni (javite ID ako je potrebno, najčešće ga mi već imamo) i pričekajte da se spojimo (kontrolni program će od Vas zatražiti dopuštenje da se spojimo)

Nakon toga, telefonski ili još bolje tekstualnim chat-om integriranim u TeamViewer opisujete (i pokazujete na ekranu ako želite) problem… Većinu stvari odmah rješavamo, a ako se radi o nečem složenijem, samostalno tražimo rješenje (odspojeni) i kad zaključimo o čemu je stvar javljamo se i dajemo obrazloženje i potrebne korekcije…

[message type=”info”]Usluga udaljene podrške je u pravilu besplatna za sve korisnike i kupce naših licenci, dok se kod demo korisnika najčešće radi o “prezentaciji uživo” kojom se pokazuju najbitnije funkcionalnosti i načini korištenja našeg evidencijskog sustava! U posebnim situacijama može doći do naplate – npr. problemi sa računalom, oštećena baza podataka ili slični kvarovi…[/message]

Kako očitati karticu vozača sa IB.TAHO?

Vjerojatno ste već kod rada sa demo verzijom programa IB.TAHO  uočili da se prilikom instalacije na Vaše računalo osim samog IB.TAHO instaliraju i neki drugi programi i sadržaji. Konkretno, na nekom starijem Windows XP računalu to izgleda kao na slici:

Windows start izbornik - nakon instalacije IB.TAHO (na Windows XP sustavu)

Windows start izbornik – nakon instalacije IB.TAHO (na Windows XP sustavu)

Osim IB.TAHO na računalo se instalira i:

  • korisnička dokumentacija (PDF, najnovija dostupna ovdje)
  • aplikacija za udaljenu podršku (prilagođeni komercijalni QuickSupport modul poznatog TeamViewer-a)
  • IB.TCR aplikacija za skidanje podataka s kartica vozača

Upravo je zadnje istaknuta aplikacija, IB.TCR Vaš pomoćni alat za preuzimanje podataka s kartica vozača! Dobivate ju potpuno besplatno sa svojom instalacijom IB.TAHO sustava. (Za razliku od besplatnog IB.TCR dostupnog na Internetu, IB.TCR koji dolazi uz komercijalnu verziju sustava IB.TAHO.

Način korištenja je trivijalan – pokrenete IB.TCR, umetnete karticu vozača u čitač pametnih kartica (npr. FINA, internetsko bankarstvo… ili kupite  jedan ukoliko već nemate!), i pritisnete gumbić – podaci se snimaju u .ddd datoteku i nalaze se spremni za korištenje u IB.TAHO.

U IB.TAHO birate gumb Kartice u glavnom prozoru (ili adekvatnu stavku u izborniku – Evidencija – Unos iz .ddd zapisa) i odaberete .ddd datoteku koju je generirao IB.TCR (odmah će se prikazati u prozoru za izbor datoteka, obzirom da se snima na propisano mjesto na disku – u isti direktorij u kojem se nalaze i IB.TAHO i IB.TCR).

Učitavanje .ddd datoteke u sustav IB.TAHO i preuzimanje podataka u evidenciju

I tako, dva-tri klika miša i u sustavu imate podatke preuzete s kartice – svu ostalu obradu, uključivanje u izvješća i sve ostalo odrađuje IB.TAHO za vas. Svakako za detalje preporučamo proučiti upute – osim što ih dobijete s instalacijom programa, uvijek ih možete preuzeti i ovdje) (PDF, 11MB).

 

Potvrde u regiji

Obzirom na sličnost jezika i pisma u regiji za koju smo primarno namijenili naš evidencijski sustav, odlučeno je da se u sustav ugradi nekoliko obrazaca Potvrda o aktivnostima (“AETR potvrde”), usklađene sa obrascima koje propisuju nadležne službe u državama.

Naravno, ukoliko primijetite neka odstupanja ili dođe do promjena, na zahtjev kupca možemo izvesti preinake i prilagoditi obrasce novom izgledu!

Zasad su u IB.TAHO ugrađeni sljedeći obrasci, prema državama:

  • SlovenijaPotrdilo o dejavnostih na podlagu uredbe ES št. 561/26
  • Srbija Potvrda o odsustovanju vozača (latinična, ćirilićna po potrebi i zahtjevima kupaca)
  • Bosna i HercegovinaPotvrda o aktivnostima – gotovo identična postojećoj (već ugrađenoj) trojezičnoj formi, neke riječi se razlikuju u odnosu na postojeći hrvatski
  • Crna Gora

U nastavku dajemo linkove na primjere PDF dokumenata novougrađenih obrazaca – sustav IB.TAHO u aktualnoj inačici (11/2014) omogućava izradu više tipova/obrazaca potvrda:

Ovi testni primjeri su postavljeni ciljano (molimo zanemarite testne podatke koji ponekad nemaju nikakvo značenje i smisao), kako bi potencijalni kupci mogli provjeriti ispravnost (molimo povratne informacije ukoliko postoje neke greške i nepravilnosti u obrascima!)

Postavke ispisa obrazaca moguće je odabrati prema potrebama – ispis potvrda za RH (uz mogućnost ispisa trojezičnih i “čistih” varijanti obrazaca, kao i kombinacije), te ispis potvrda za države regije – jednostavno podešavanje prikazuje slika:

Sučelje za podešavanje postavki ispisa potvrda

Sučelje za podešavanje postavki ispisa potvrda

Potvrde o aktivnostima

Tvrtke i poslodavci koji se bave cestovnim prijevozom robe i putnika, prema važećim Pravilnicima (Pravilnik RH NN 83/13, Uredba EU 561/2006, Pravilnik RH NN 43/09) su dužne osim evidencije radnih aktivnosti za mobilne radnike voditi i evidenciju potvrda o aktivnostima vozača za razdoblje dok vozači ne upravljaju vozilima! Potvrde je potrebno ispisati u dva primjerka, jedan primjerak se izdaje vozaču a drugi ostaje poslodavcu. Potvrde moraju obavezno biti izrađene na računalu!

Izrada i evidencija Potvrda o aktivnosti

Za tu svrhu u sustav IB.TAHO je implementirana mogućnost brze i jednostavne izrade i ispisa trojezičnih “AETR potvrda” (naš interni naziv za potvrde o aktivnostima). Od 10.11.2014., u sustav je integriran i noviji oblik potvrde, prema Pravilniku izdanom u Narodnim novinama, 83/13, važećem u Republici Hrvatskoj – radi se o jednojezičnoj, hrvatskoj potvrdi…

Obzirom da nam je cilj našim sustavom osigurati jednostavno i efikasno vođenje evidencije i poslodavcima u regiji (jezično slično područje), odlučeno je da se tijekom studenog 2014. u program ubaci mogućnost izrade potvrda kakve preporučaju nadležne službe u regiji (Slovenija, Bosna i Hercegovina, Srbija) – više od tome ovdje.

Također, za korisnike koji ne trebaju cijeli sustav evidencije već traže jednostavno rješenje za izradu potvrda (bez spajanja na Internet i dijeljenja podataka na tuđim serverima) nudimo programski alat EVAK (http://evak.inter-biz.hr)

Bitno je napomenuti što se navodi u Pravilniku vezano uz popunjavanje potvrda, ukratko:

[notice]Ispunjava se tiskanim latinskim slovima i potpisuje prije polaska! (Prema informacijama s terena tiskana slova u napucima za popunjavanje znače mehanički ili računalno ispisano, ne rukom!) Ispisuje se i potvrđuje u dva primjerka – jedan mora biti kod vozača, a drugi u uredu tvrtke! Potvrdu obavezno čuvati sa originalnim zapisima tahografskog uređaja! KRIVI NAVODI PREDSTAVLJAJU PREKRŠAJ![/notice]

Primjer dijela trojezične potvrde izrađene našim alatima dan je na slici (kliknite za uvećanje, odnosno ovdje kliknite za PDF dokument).

aetr-potvrda-primjer

Primjer hrvatske potvrde izrađen našim alatom IB.TAHO je dan na slici (a ovdje je dostupan i PDF takve potvrde o aktivnosti vozača na hrvatskom jeziku, bez dodatnih jezika kako je prije bilo uobičajeno).

Izrada Potvrda našim softverom

Programski alat EVAK, kao i sustav IB.TAHO omogućava vođenje evidencije djelatnika te brzu i jednostavnu izradu i ispis potvrda o aktivnostima vozača. Za razliku od ostalih dostupnih rješenja na tržištu koji omogućavaju isključivo jednokratni ispis te snimanje u datoteke bez automatskog arhiviranja, program evidentira sve potvrde u računalu, omogućuje pretraživanje i dohvat na zahtjev. Potvrde se evidentiraju i lako su pretražive – moguć je pregled svih potvrda za određeno razdoblje, pregled i filtriranje prema vrstama aktivnosti, te pregled prema vozačima. Evidenciju je moguće, kao i potvrde, ispisati na pisač, u obliku preglednog izvještaja.

IB.TAHO dodatno omogućava automatizirano popunjavanje i određivanje razdoblja u kojem vozač ne upravlja vozilom, temeljem podataka o radnim aktivnostima prema evidenciji s analognih i digitalnih zapisa tahografa! Konkretno, ukoliko želite precizno odraditi evidenciju, u kalendarskom pregledu klikom miša možete definirati potvrdu za razdoblje od npr. zadnje aktivnosti prethodnog dana do prve aktivnosti sljedećeg radnog dana u kojem vozač koristi vozilo!  Primjer pozivanja te mogućnosti pokazuje sljedeća slika:

Direktna izrada AETR potvrde iz kalendara vozača

Direktna izrada AETR potvrde iz kalendara vozača

 

Formalni podaci o potvrdama

Noviju potvrdu, tj. potvrdu o aktivnosti vozača izrađenu na hrvatskom jeziku definira PRAVILNIK O PRIJENOSU PODATAKA I NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE IZ TAHOGRAFA, od 01.07.2013., objavljen u Narodnim novinama, NN 83/13 (link). Takvu potvrdu moguće je izraditi i ispisati sustavom IB.TAHO. Ista potvrda nešto drugačijeg izgleda definirana je već ranije i Odlukom EU komisije, od 14.12.2009., dakle tijekom postupka pridruživanja RH Europskoj Uniji. Potvrda koja se izrađuje sustavom IB.TAHO, po mom mišljenju, jest vizualno prihvatljivija od ove koja je predložena i definirana kao prilog Pravilniku (nevjerojatno mi djeluje šlampavo ta službena varijanta, neporavnate linije, izostanak kućica za podešavanje tipa aktivnosti itd. pomalo sramotno za RH…).

Potvrdu o aktivnosti vozača izrađenu na više jezika (trojezično za RH – hrvatski, francuski i engleski jezik) definirao je PRAVILNIK O PRIJENOSU PODATAKA O RADNOM VREMENU MOBILNIH RADNIKA I O VOĐENJU EVIDENCIJE, od 26.03.2009., objavljen u NN 43/09 (link). Takvu potvrdu moguće je izraditi i ispisati sustavom IB.TAHO i pomoćnim alatom EVAK.

Potvrde ovise o zemlji vozača (podrška za zemlje u regiji)

Za korisnike izvan RH, a koji su dijelom pokriveni našim govornim područje preporuča se korištenje trojezične potvrde. Od 2014. je u sustav integrirana izrada Potvrda na drugim jezicima, usklađena s regulativama zemalja u regiji!

U svim verzijama sustava IB.TAHO (od 11/2014) integrirana je mogućnost izrade i ispisa većeg broja različitih obrazaca Potvrda o aktivnostima, prema državama u regiji:

  • Hrvatska – Potvrda o aktivnostima na hrvatskom jeziku, ali i “stara” trojezična potvrda (+kombinacija ispisa jedne i druge potvrde u kompletu)
  • Srbija – Potvrda o odsustvovanju, standardni latinični obrazac
  • Slovenija – Potrdilo o dejavnosti
  • Bosna i Hercegovina – standardni obrazac Potvrde
  • Crna Gora – Potvrda o odsustvovanju

 

Prijava problema

Problemi u radu?

Molimo pokušajte biti što precizniji u opisu problema - ukoliko Vam ovaj obrazac nije dovoljan za opis, molimo kontaktirajte nas telefonski ili direktnim e-mailom.

Tvrtka, naziv:*
Tip problema:*
Tema/naslov:*
Opis problema:*
E-mail:*
Prepišite:
Što najbolje opisuje uočeni problem?

Mogućnosti

Sustav IB.TAHO omogućava vođenje svih propisanih evidencija vezanih uz obveze poslodavaca i vozača u području radnih aktivnosti mobilnih djelatnika odnosno vozača. Osigurava kvalitetan i efikasan rad s tahografima – kako analognim tako i digitalnim, omogućujući čitanje tahografskih listića skeniranih standardnim uredskim skenerima, kao i očitavanje i preuzimanje podataka s digitalnih kartica vozača. Osim tih ključnih funkcionalnosti, sustav nudi niz drugih vrlo korisnih mogućnosti, koje još više pojednostavljuju korištenje i vođenje evidencija.

Osnove i obveze vođenja evidencije su propisane Pravilnikom o prijenosu podataka o radnom vremenu mobilnih radnika i o vođenju evidencije. Neovisno o tome, naš programski sustav omogućava izradu i niza drugih izvještaja i analitičkih pregleda.

Mogućnosti i funkcionalnosti implementirane u aktualnu inačicu sustava:

  • evidencija djelatnika tj. vozača (neograničen broj, osim u Mini/Mikro verziji)
  • evidenciju vozila (neograničeno, osim u Mini/Mikro verziji)
  • izrada, ispis i evidenciju AETR potvrda za slobodne dane i dane kad se ne vozi
  • analogni tahografi – automatizirani unos i očitavanje podataka s skeniranih taholistića – digitalizacija listića temeljem očitanja iz slikovnih zapisa (skenirano standardnim uredskim skenerima ili specijaliziranim skenerima)
  • digitalni tahografi – unos podataka s digitalnih kartica vozača (digitalni tahograf) i automatska evidencija – očitanje kartica korištenjem standardnih smart-card čitača, snimanje u .ddd zapis koji se obrađuje i analizira
  • analiza i određivanje prekršaja vozača, izrada izvještaja tj. upozorenja za vozače
    • dnevni odmor, vrijeme vožnje, tjedni odmor…
    • jednostavno podešavanje parametara ispisa (obradio, datum izrade…)
  • pregled evidencije radnog vremena, noćni rad, proizvoljno definiranje perioda za obračun noćnog rada (npr. 00:00-05:00 ili, što je prije vrijedilo 22:00-06:00, ili po internim pravilima tvrtke)
  • izradu izvještaja o evidenciji radnog vremena s tjednom analizom sukladno Pravilniku
  • tablični prikaz i ispis aktivnosti po danima ili za željeno razdoblje
  • grafički prikaz i ispis aktivnosti po danima ili za željeno razdoblje
  • kalendarski pregled aktivnosti vozača za lakše praćenje evidencije
  • integriranu evidenciju AETR potvrda – kombiniranje potvrda i zabilježenih aktivnosti – tablični i grafički pregled
  • brza izrada AETR potvrda za neradne dane direktno iz kalendara
  • statistička analiza aktivnosti vozača – tablični i grafički prikaz – sumarno po danima u tjednu ili mjesecu, prosjeci po danima u tjednu ili mjesecu…
  • mogućnost čitanja .ddd datoteka preuzeti s digitalnih tahografa u vozilu (dakle, osim kartica vozača, sustav omogućava i čitanje i interpretaciju kartica vozila)
    • grafički prikaz kretanja brzina iz podataka snimljenih u .ddd datoteci vozila
    • izvoz podataka očitanih iz .ddd datoteka vozila u XLS – nije potrebno imati instaliran Excel ili slični program, implementacija izvoza podataka je neovisna o instaliranim programima
  • [verzija Ultra] grupni ispis izvještaja – ispis za više vozača odjednom (do 100 vozača)
    • standardni izvještaj o radnim aktivnostima po danima
    • radne aktivnosti po danima grupirano tjedno
    • upozorenja za vozače
  • učitavanje većeg broja skeniranih zapisa taholistića i slijedna obrada
  • analiza, izrada i ispis izvještaja o aktivnostima vozila
    • ispis po danima ili grupirano po tjednima
    • export u XLS
    • generiranje izvještaja temeljem standardnih podataka unesenih s analognih listića ili digitalnih kartica vozača
  • jednostavno korisničko sučelje
  • hrvatski jezik
  • hrvatski proizvod – mogućnost nadogradnje prema zahtjevima kupaca
  • evidencija radnih aktivnosti
    • vožnja, spremnost za rad, odmor, ostali rad
    • pregled i filtriranje prema raznim kriterijima
    • automatska kalkulacija dnevnog i noćnog radnog vremena
    • izrada izvještaja sukladno Pravilniku o prijenosu podataka o radnom vremenu mobilnih radnika i o vođenju evidencije
    • brzi unos podataka s analognih listića tahografa
    • mogućnost sumarnog unosa, bez detalja
    • pregled evidencije
    • grafički prikaz evidencije aktivnosti – po danima i za razdoblje
  • evidencija AETR potvrda za dane kad ne obavljaju djelatnost
    • bolovanje, godišnji odmor, ostali izostanci, vozila izuzeta iz Uredbe 561…
    • ispis i pregled evidencije AETR potvrda
    • integracija potvrda u izvještajima o radnom vremenu vozača
    • automatsko određivanje početnog i završnog vremena potvrde (kalendarski pregled)
    • kalendarski pregled evidentiranih AETR potvrda
    • ispis (i naznačeno trajanje) u grafičkom dnevnom prikazu aktivnosti

Sve izvještaje i analize je moguće generirati za proizvoljno razdoblje, uz dodatne mogućnosti filtriranja po vozačima i vozilima. Za vozače je dostupan brzi tzv. vozački izbornik iz kojeg se s par klikova miša dolazi do svih bitnih evidencija vezanih uz vozača – to je idealno kad je potrebna posebna analiza ili točno određena informacija koju je možda teže naći u standardnim pregledima.

Korisničko sučelje programskog sustava IB.TAHO izvedeno je tako da na što više mjesta omogući brzi skok na razne evidencije koje bi korisniku u tom trenutku mogle zatrebati (prečice i padajući izbornici dostupni na desnu tipku miša…).

Podaci se pohranjuju u SQL relacijsku bazu podataka koja je pohranjena unutar FirebirdSQL poslužitelja koji se instalira na Vaše računalo (ili poslužitelj, ovisno o tome koliko korisnika trebate i želite li koristiti IB.TAHO u lokalnoj mreži na više računala).

Sustav se može koristiti na svim Windows operacijskim sustavima (XP, Vista, Windows 7, 8, 10).

Za sve dodatne informacije stojimo na raspolaganju – kontakt +385 (0) 98 680 847

Brzo skeniranje listića – testiranje

Canon DR-C125 – primjena za skeniranje taholistića (tachochart scan)

Prije par dana nabavljen skener za brzo skeniranje dokumenata, Canon DR-C125 imageFormula. Zanemarit ću sad dodatnu priču vezanu uz kupnju i krivo specificiran proizvod od strane tvrtke koja mi ga je prodala (službeno na ponudi i računu u paketu dolazi i mrežni adapter koji bi trebao omogućiti mrežno skeniranje, no na kraju, zasad, ispada da tog adaptera nema – trenutno stanje je takvo da planiram skener zapakirati i vratiti i zatražiti povrat novca, iako se pokazao korisnim i iako ga želim u uredu – stvar principa – kao da mi prodajemo softver za evidenciju radnih aktivnosti u paketu sa recimo čitačem za skidanje podataka s uređaja, a nakon kupnje taj čitač ne isporučujemo i baš nas briga).

Uglavnom, skeniranje skenerom Canon DR-C125 je prošlo više nego uspješno. Skenirano nekih 200-njak listića, iskušane različite postavke softvera (eh, da… bio bih sretniji s malo boljim softverom koji dolazi sa Canonom – CaptureOnTouch – verzija na priloženom CD-u je bila 2.3, na netu dostupna 2.6… test odrađen s 2.3).

Neke bitne stvari – na ulaz skenera je moguće postaviti 30-tak listića maksimalno, obzirom da su listići ipak dosta glađi od običnog papira, a i obzirom na kružni oblik, prilikom prolaska kroz skener dolazi do laganog zakretanja listića (nije bitno za naš softver, obzirom da IB.TAHO očitanje radi neovisno o zakrenutosti listića)… Za rad s IB.TAHO (idealan omjer brzine skeniranja kod standardnih skenera i potrebne kvalitete zapisa za očitanje i za izradu digitalne arhive taholistića) preporuka je skeniranje u 150-200dpi. Naravno, od viška glava ne boli (300dpi, 600dpi (ovo je ipak malo previše)), no u obradi je u tim slučajevima potrebno više vremena za analizu slike (naravno, IB.TAHO i to može riješiti na način da obradu vrši na prilagođenoj, umanjenoj slici… a vi i dalje imate ultra “previsoku” kvalitetu skeniranih listića).

Rezultati skeniranja – brzina

  • 150/200dpi – 30 listića – 40-44 sekundi – po meni, JAKO DOBRO, ODUŠEVLJEN!
  • 300dpi – 30 listića – 52 sekunde – i dalje, jako dobro!

Nedostaci i uočeni problemi u skeniranju

  • na 200-njak listića nekoliko (2-3) listića jednostavno pogrešno skenirana (odsječeno gotovo pola listića) – pojavilo se uvijek na 150dpi skeniranju, na 300dpi nije bilo tih problema
  • skeniranje odrađeno na način da listići prolaze kroz skener i izbacuju se ispod skenera – to dovodi do pomiješanog rasporeda listića nakon skeniranja jer ih uređaj doslovno (u stvari, to se događa samo sa prvih nekoliko listića u grupi) razbaca
  • skenirane odrađeno na način da se listići “svijaju” i uspravno vraćaju nakon skeniranja dobro zadržava redoslijed listića, ali taj način rada često nakon 20-tak listića u bloku (ponavljam, skener prima maksimalno 30-tak listića u ADF) zna dovesti do zaglavljivanja (paper jam) – nije neki veliki problem, par sekundi se izgubi na korekcije
  • osim korištenjem inicijalnog načina rada, CaptureOnTouch mi ne nudi mogućnost da odmah nakon skeniranja obrišem eventulano pogrešno skenirane listiće, ponovim postupak samo za njih i rasporedim ih na njihovo mjesto – to se na kraju mora riješiti preko File Explorera Windowsa (raspoređivanje unutar niza skeniranih slika ne nudi ni inicijalni način rada, ali bar nudi brisanje pojedinih zapisa)

Pozitivne stvari

  • brzina skeniranja, jednostavno na prvu loptu me ostavilo bez daha, vrlo brzo, doslovce guta listiće
  • brzina rada softvera (testirano na Windows 7 računalu, nikakva posebna zvijer, 3-4 godine stara konfiguracija pojačana jednim SSD diskom) – vrlo čisto i bez ikakvih zaglavljivanja – gotovo istovremeno sa skeniranjem slike se u nizu prikazuju na ekranu
  • način rada sa savijanjem i vraćanjem listića vertikalno zadržava raspored listića (ako npr. rasporedite po danima, sigurno ostaje raspoređeno bez da se neki listići zamijene – to se događa, prije svega sa prvih par listića, u načinu rada kod kojeg listići samo prolaze kroz skener i izbacuju se “ispod”)
  • kvaliteta skeniranja – skenovi se čine vrlo dobri, gotovo da nema nekih značajnih sjena uz rubove listića (posebice ne na vrhu listića), listić se dobro izdvaja iz bijele pozadine (naravno, te stvari je moguće dodatno podesiti u priloženom softveru za skeniranje)
  • nebitno za našu primjenu, no, još jedna zanimljiva stvar – skener u istom prolazu može obostrano skenirati listiće, bez gubitka na brzini skeniranja! dakle, u istom preletu možete skenirati i pozadine listića – nedostatak, po meni, jedino to što nije moguće definirati da se pozadinske slike označavaju nekim sufiksom/prefiksom i tako automatski razlikuju – označava ih se kao i sve druge slike, slijedno, pa nema nekog jednostavnog načina za razlikovanje zapisa)

Snimio sam video i par fotki postupka, no video (mobitel u ruci) se previše trese pa zasad neću s tim materijalom ići ovdje (makar, bilo bi lijepo da vidite kako listići idu i idu…).

Testiranje učitavanja u IB.TAHO još nisam napravio. Razlog banalan – na računalu na kojem sam odradio testove skeniranja nisam imao instaliran sustav evidencije, a i bila su neka vremenska ograničenja i obveze na drugim projektima. Slijedi uskoro.

Zaključak

Što se samog skeniranja tiče, korištenjem skenera Canon DR-C125 postignuto je uspješno skeniranje mjesečne grupe listića u 40-tak sekundi. U usporedbi sa klasičnim, za IB.TAHO predviđenim, skeniranje od po dva listića na A4 uredskim skenerima, trajanje postupka je nekoliko puta kraće (pretpostavimo da za jedan A4 sken (2 listića) trebamo 10 sekundi, a da za raspoređivanje i postavljanje listića trebamo također 5-10 sekundi, vrijeme skeniranja standardnim skenerom ispada bar 300 sekundi (5 minuta)). U praksi, prema informacijama dobivenih od naših korisnika, to se najčešće razvuče na 10-tak minuta po mjesec/vozaču. Dakle, bar 10x brže je skeniranje na ovaj testiran način.

No, tu je potrebno uzeti u obzir da se ipak tu i tamo mogu dogoditi neki problemi u skeniranju. Ali, i dalje postupak ispada značajno kraći.

Recimo da imate 10 vozača za koje morate skenirati listiće za jedan mjesec. Neka za to standardnim putem potrošite 10×10 = 100 minuta. Korištenjem opisanog skenera to se može, uz pretpostavku da sve prođe od prve i bez problema sa skeniranjem, odraditi u samo 10 minuta (ili još točnije, 10 vozača x 30 listića (40 sec) = 400 sekundi = 6.6 minuta + recimo minuta-dvije za postavljanje listića – ispod 10 minuta!). Dakle, ušteda vremena više od sat i pol!

Eto… to je bilo par informacija iz prve ruke. Skener je svakako koristan i opravdava investiciju. Posebice ako osim listića imate potrebu za čestim (jednostrano ili dvostrano) skeniranjem standardnih (A4) dokumenata – tada dodatno dobiva na vrijednosti (specifikacije skenera govore o skeniranju 20 A4 stranica u minuti – zasigurno brže od bilo kojeg standardnog plošnog skenera, a i brže od ADF uređaja na “multipraktik”, posebno jeftinijim, rješenjima).

Digitalni tahografi – kartice vozača

Očitavanje podataka s kartica vozača standardnim smartcard čitačima (npr. uređaj za Internet bankarstvo). Uvođenje u evidencijski sustav s dva klika miša!

Više o tome pročitajte ovdje.