Upiti i komentari na ovom webu

Ovim putem želimo obavijestiti sve posjetitelje naših Internet stranica da nismo u mogućnosti odgovarati na komentare i upite vezane uz pravila kojih se vozači odnosno mobilni radnici moraju pridržavati u svom radu. Svrha ovih web stranica je isključivo prezentacija našeg proizvoda – softverskog paketa za samostalno vođenje evidencije radnih aktivnosti vozača, IB.TAHO.

Obrazloženje

Obzirom na broj upita koji se ne tiču našeg softvera već primarno propisanih pravila, a na koje i telefonski i kroz druge kanale trošimo (besplatno) vrijeme, odlučeno je da se taj oblik upita više neće razmatrati. Isključivo će se odgovarati na konkretna pitanja vezana uz naš evidencijski sustav – za sve drugo upućujemo vozače i zainteresirane strane da samostalno prouče materijale dostupne na ovim i drugim specijaliziranim stranicama:

Prijedlog objave službenih materijala

Isto tako, mobilni radnici kroz propisanu edukaciju stječu određene spoznaje vezane uz tematiku. Jasno da u praksi nailaze na specifične situacije koje treba posebno razmotriti – većina pitanja svodi se na različite interpretacije istog pravila – budući da nismo ničime dodatno educirani ili ovlašteni za davanje mišljenja, odlučeno je da to više ni nećemo raditi. Osim na mreži dostupnih specijaliziranih stranica, rješenja je moguće zatražiti i službenim putem od nadležnog Ministarstva ili inspekcijske službe. U vezi s tim, bilo bi dobro da se informacije podijele i s drugima – ukoliko dođete do nekih službenih odgovora i želite ih podijeliti s drugim vozačima, slobodna nas kontaktirajte na info@inter-biz.hr – određene materijale zanimljive drugima ćemo objaviti i postaviti ih kao buduće reference.

Zakon o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu (NN 36/15)

U nastavku se navodi kompletni pročišćeni tekst Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu, temeljen na zadnjim promjenama objavljenim u Narodnim novinama, 36/15. Zakon o izmjenama i promjenama Zakona dostupan je direktno na stranicama NN ovdje

Vodite računa, kao autoprijevoznici, odgovorne osobe i/ili vozači, da se Zakon nadovezuje i na ostala pravila koja vrijede u području prijevozništva (članak 2) i da je sama tematika dosta opsežna. Bitno je da:

  1. vodite propisanu evidenciju unutar tvrtke
  2. držite se propisanih uvjeta i ograničenja (neovisno o tome koliko vam neke stvari izgledale nelogične i problematične)

Sve ostalo će vas dovesti do problema prilikom nadzora i inspekcije, te rezultirati opomenama ili izricanjem kazni. Kazne nisu nimalo beznačajne, posebice kad uzmete u obzir da se za isti prekršaj kazna izriče i tvrtki i odgovornoj osobi i vozaču…

Naš evidencijski sustav, IB.TAHO, osigurava (naravno, ukoliko ga koristite onako kako se to podrazumijeva) mogućnost samostalnog vođenja evidencije radnih aktivnosti vozača. Uz to, sustav uključuje mogućnost analize aktivnosti i provjere usklađenja s važećim propisima – naravno, takvo nešto ništa vam ne znači, jer nadzorna tijela provode svoju analizu i zaključke ukoliko detektiraju prekršaje… No, provođenje interne analize omogućava da se sustavni problemi detektiraju i riješe (samim time, umanje mogući budući prekršaji i kazne), te omogućava “ublažavanje” odgovornosti autoprijevoznika na način da se vozačima (naravno, ukoliko rade van pravila i van dogovora s poslodavcem) izdaju opomene i upozorenja o prekršajima… Više →

Radno vrijeme, radne aktivnosti, tahograf…

Novi Zakon

Kako neke od sadržaja na ovim stranicama rjeđe obnavljam, tako sam, koliko vidim, zaboravio (i to sad stavljam kao plan, s popriličnim odmakom) napisati par riječi vezano uz zadnje promjene Zakona… Naime, u ožujku 2015. u Narodnim novinama 36/2015 objavljen je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu.

Promjene u evidencijskom softveru?

Nekih bitnijih promjena vezano uz funkcioniranje sustava IB.TAHO, odnosno problematiku radnih aktivnosti i uvjeta koje mobilni radnici moraju zadovoljiti u okviru tog Zakona nema. U komentarima i sugestijama vozača, tek je primijećeno da se malo intenzivnije provjerava i kontrolira ispunjavanje već prije definiranog članka Zakona (NN 75/13) o noćnom radu i ograničenju radnog vremena u situaciji kad vozač ima noćni rad (pa makar i minutu). U prethodnim objavama to sam već naveo, odmah nakon što je funkcija provjere tog uvjeta implementirana u IB.TAHO. Dakle, vozači koji (pa makar i minutu) imaju noćni rad (razdoblje između 00:00 i 05:00) ne smiju ostvariti radno vrijeme dulje od 10 sati u tih 24 sata! Znači, ako krećete na put u 04:40, tih 20 minuta noćnog rada vam limitira dozvoljeni dnevni rad! O tome svakako vodite računa!

Obzirom da se opet skupilo mjesec-dva neaktivnosti po pitanju razvoja našeg sustava (što i nije nešto čudno, obzirom da sustav uključuje sve potrebne funkcionalnosti za rad s tahografima i evidencijom radnih aktivnosti i radnog vremena vozača), ovih dana krećem u testiranja “od nule” i provjeru analize radnih aktivnosti – analiza samih aktivnosti radi korektno i nema nekih zamjerki kupaca – plan je malo razdvojiti pojmove radnih aktivnosti i radnog vremena, te u okviru analize posebno obraditi i radno vrijeme te provjeriti i uskladiti sa svim uvjetima iz Zakona.

O detaljima i rezultatima ćete biti obaviješteni ovih dana. Ukoliko će se integrirati neke dodatne funkcionalnosti, postojećim korisnicima iste će biti dostavljene besplatno.

Novi demo (2016)

Od danas je dostupna nova demonstracijska verzija sustava IB.TAHO. Iako je u proteklom razdoblju implementiran i dio dodatnih funkcionalnosti namijenjenih inspekcijskim službama, taj dio nije dostupan u demo programu! IB.TAHO nudi kompletno rješenje vođenja evidencije radnih aktivnosti mobilnih radnika uz podršku za analogni i digitalni tahograf!

taho2016-splash

Promjene u korisničkom sučelju

Neznatno je izmijenjeno sučelje programa, promijenjene su ikonice u izborniku (slika, Windows 10 OS), a i dodano par bitnih funkcionalnosti, o čemu ste već bili obaviješteni na ovim web stranicama (noćni rad, …). Najuočljivije je i dodavanje uvodne slike s nazivom programa, koja je vidljiva dok čekate učitavanje, a koristi se u inspekcijskoj verziji sustava za autorizaciju korisnika (svaki inspektor u program ulazi svojim korisničkim imenom i lozinkom…). I dalje su podržani operacijski sustavi od Windows XP nadalje (dakle, Vista, Windows 7, 8, 8.1 i najnoviji Windows 10 OS).

Nove ikonice - demo 2016

Preporuka – isprobajte demo bez obveze na kupnju!

Svim zainteresiranim vozačima, autoprijevoznicima i drugim tvrtkama (građevina, komunalne tvrtke, trgovačka društva s vlastitim voznim parkom za prijevoz roba) preporučamo prije kupnje isprobati demo verziju našeg programa i uvjeriti se u jednostavnost korištenja i bogate mogućnosti vođenja evidencije i izrade pratećih dokumenata. Demonstracijska verzija je gotovo potpuno funkcionalna, postoje samo neka ograničenja po pitanju ispisa izvještaja (neka polja se namjerno ne ispisuju ili se ispisuje “DEMO”…) – dakle, omogućava Vam testiranje rada i s analognim tahografima i s digitalnim tahografima!

Za analogni tahograf – skenirajte listić ili više njih, učitajte u program i u par jednostavnih koraka poluautomatski očitajte aktivnosti i ubacite ih u evidenciju!

Za digitalni tahograf – pomoćnim programom IB.TCR očitajte podatke s kartice vozača (dobijete .ddd datoteku), učitajte .ddd datoteku u IB.TAHO i za par sekundi ubacite podatke u evidenciju!

Jedino domaće rješenje

Po tko zna koji puta ponavljamo da se radi o jedinom domaćem (hrvatskom) programskom sustavu ove namjene! Iako na tržištu možete nabaviti različita slična rješenja, nijedno od tih rješenja nije hrvatski proizvod već se radi najčešće o njemačkim (Siemens/VDO), engleskim ili poljskim rješenjima. Naravno da je Vama svejedno, no dobar dio kupaca odabrao nas je baš zbog toga što se radi o autorskom softveru!

I dugoročno najpovoljnija cijena…

Neke od kupaca koji unaprijed planiraju troškove “kupila” je naša cijena – dugoročno, s našim softverom nemate dodatnih troškova – koliko platite prilikom kupnje, toliko je Vaš ukupni trošak! Nema mjesečnih ili godišnjih “usluga” podrške i slično, program je u Vašem trajnom vlasništvu i možete ga koristiti bez ikakvih ograničenja! Provjerite uvjete i cijene!

 

Noćni rad i radno vrijeme – članak 7. Zakona o radnom vremenu mobilnih radnika

Noćni rad i ograničenje radnog vremena vozača

Prije par dana dovršeno i poslano na testiranje glavnim korisnicima… Članak 7. Zakona o radnom vremenu mobilnih radnika koji govori o noćnom radu – dosad nisam vodio računa o noćnom radu i ovom članku koji ograničava radno vrijeme u danima s noćnim radom na maksimalno 10 sati.

Implementirana dodatna provjera

Napravljena dodatna kontrola, integrirano u modul za kontrolu prekršaja, vizualizirano i uključeno u izvješće. Čim dobijem povratne informacije i dovršim testiranja, dostavljam aktualnim korisnicima… Za one kojima je tako nešto već zatrebalo, molim da se javite za hitniju dostavu!

Vizualno, nema nikakvih promjena u programu, ali ćete pri kontroli prekršaja primijetiti taj novi “kontrolni signal” u slučaju da baš Vaši mobilni radnici rade na taj način i imaju probleme s radnim vremenom u danima kad odrade noćni rad… U praksi, često se prekršaj dogodi zbog par minuta koje npr. dostavljači potroše zbog ranijeg kretanja na vožnju – na kraju ispadne da im je bolje pričekati par minuta i krenuti kasnije nego si s par minuta jutarnjeg/noćnog rada umanjiti dozvoljeno radno vrijeme u danu. Dakle, kod nekih se vozača sistemski javlja jer tako rade “oduvijek”, pa sad treba malo razmotriti situaciju i vidjeti što se može popraviti i tako izbjeći možebitne probleme s inspekcijama.

Putni nalozi i lokovožnja

Već godinama, u našoj ponudi je i pomoćni programčić PUTNIK, namijenjen vođenju evidencije putnih naloga i lokovožnje. Radi se o starom, ali provjerenom, rješenju, standardnoj Windows desktop aplikaciji koja omogućava izradu i ispis putnih naloga, pregled i analizu troškova i ispis standardnih obrazaca vezanih uz knjigu putnih naloga odnosno knjigovodstvene potrebe.

Trenutno, postoje dvije inačice programa PUTNIK. Standardna, PUTNIK2 (aktualna inačica 2.31 dostupna je kao Win32 i Win64 aplikacija – dakle, postoji i 32 bitna i 64 bitna verzija programa) omogućava lokalno vođenje evidencije, unutar tvrtke. Radi se o idealnom rješenju za manje tvrtke (profil naših korisnika varira od samostalnih poduzetnika i obrtnika do tvrtki sa stotinjak djelatnika) – cijenom prihvatljivo, trajno rješenje, bez ikakvih ograničenja – nema vremenskih limita korištenja, nema ograničenja na broj korisnika ili vozila, broj naloga ili stavki lokovožnje.
Složenija verzija, PUTNIK3, predstavlja naprednije rješenje – višekorisnički sustav za korištenje unutar lokalne mreže tvrtke – radi se o skupljem i kompleksnijem sustavu – detalje dajemo sukladno zahtjevima potencijalnih kupaca (ukoliko zaključimo da je PUTNIK3 bolje rješenje za tvrtku od “slabijeg” PUTNIK2).

Tijekom listopada 2015., izdana je najnovija inačica, 2.31. u kojoj je provedeno nekoliko bitnih optimizacija (inicijalno popunjavanje baze naloga višestruko ubrzano, baš kao i pregled i analiza evidencije naloga), a i prilagodbe koje su omogućile da se program od sad nudi i u 32 bitnoj i u 64 bitnoj verziji.
Bitno je naglasiti da se radi od 100% kompatibilnim verzijama programa, pa je npr. prelazak na 64 bitni operacijski sustav (i, preporučeno, korištenje 64 bitne (ali, moguće i 32 bitne) verzije programa) trivijalno – svi podaci i pomoćne datoteke su zadržane, jedino se mijenja izvršna datoteka!

Demo verzije programa, uključujući upute za korištenje, dostupne su na sljedećim linkovima:

PUTNIK 2.31, 32 bitWindows x86, 32 bit

PUTNIK 2.31, 64 bitWindows x64, 64 bit

PUTNIK 2.31, Windows x86, 32 bit
PUTNIK 2.31, Windowx x64, 64 bit

Napomena: 32 bitna verzija može se izvršavati kako na starim (Windows XP, Vista) tako i na najnovijim operacijskim sustavima (Windows 7, Windows 8, Windows 10 – 32 i 64 bitne verzije), neovisno o tome radi li se o 32 ili 64 bit OS-ovima! 64 bitna verzija može se izvršavati isključivo na 64 bitnim Windows operacijskim sustavima!

Prodajna cijena je, naprotiv, snižena – na samo 800 kn + PDV.
Obzirom na značajne strukturne promjene, starim korisnicima nadogradnja na 2.31 se nudi po cijeni od 250 kn + PDV.
Kupnjom ili nadogradnjom, dobivate obje verzije, 32 i 64 bit, te koristite po potrebi i željama!

U tijeku je izrada/osvježavanje korisničkih uputa – čim budu dostupne, objavit ćemo ovdje i na službenim stranicama proizvoda (http://www.putninalozi.com)

Licence – evidencija radnih aktivnosti

IB.TAHO se nudi u nekoliko verzija, tipova licenci. Licenca kao pojam ovdje označava verziju/izvedbu programa, obzirom da je softver uvijek otključan za trajno korištenje za sve kupce!

Pojam licence u ovom kontekstu

Kako smo upozoreni od strane savjetnika u Poreznoj upravi, pojam licence se odnosi na pravo korištenja programa i u pravilu je vremenski ograničen. Kako Vas ne bi naveli na krivi “trag”, moramo razjasniti pojmove vezano uz “licenciranje”.

U našim cjenicima i zapisima koristimo pojam licenca, no isti se ne odnosi na taj pravni pojam koji neizbježno uključuje i ograničeno trajanje licence. Vezano uz sustav IB.TAHO, sve licence, odnosno svi kupljeni programi, se mogu trajno koristiti bez ikakvih vremenskih ograničenja! Dakle, pojam licence kod nas u stvari ima ekvivalent pojmu program, softver ili programski paket. Vi kupujete program, dobijete instalaciju i instalirate program na svoje računalo. Od tog trenutka program i svi podaci koje njime generirate su Vaši i možete ih trajno koristiti!

Različite verzije i izvedbe programa (“licenci”)

Za samostalne autoprijevoznike i one najmanje (2+2, 3+3 – dva ili tri vozila, dva ili tri vozača) nudimo posebne tipove licenci, sa ograničenjima na broj vozila i vozača prema potrebama autoprijevoznika. Iako osobno ne volim takav način ograničavanja softvera, to je bilo jedino rješenje za smanjenje cijene i ponudu doista najpovoljnije moguće varijante softvera.

Funkcije podržane u svim verzijama programa

Sve licence odnosno verzije ili izvedbe sustava IB.TAHO podržavaju:

  • rad s analognim tahografima – očitavanje skeniranih listića (pojedinačno ili dva listića na A4 skenu)
  • rad s digitalnim tahografima – očitavanje kartica vozača čitačima pametnih kartica (eng. smartcard reader)
  • vizualizaciju zapisa s digitalnih tahografa (ne nudimo uređaje za čitanje) – nakon što vam u radionici ili korištenjem uređaja te namjene za vozilo zatreba analiza tzv. VU .ddd datoteke (VU = eng. Vehicle Unit), IB.TAHO u svim licencama može učitati takvu datoteku, prikazati vam podatke u čitljivom obliku + omogućiti snimanje u .XLS datoteku za daljnju obradu ili pregled
  • neograničena izrada Potvrda o aktivnostima (nekad zvano AETR potvrda)
  • podrška za sve države u regiji – Potvrde prilagođene propisanim obrascima (RH, BiH, SRB, SI, MN)
  • mogućnost paralelnog vođenja službene (konačne, nakon unosa aktivnosti, preciznost na razini minute) i neslužbene (radne, npr. izdavanje Potvrde o aktivnosti unaprijed jer je vozaču nužna u vozilu…) evidencije Potvrda
  • analiza radnih aktivnosti vozača, detekcija ključnih prekršaja i odstupanja od propisa
  • razni oblici izvješća i pregleda podataka – tablično, dijagrami, kalendarski pregled, analiza po vozilima i vozačima

Dakle, koju god licencu kupili, ove mogućnosti su sadržane u programu! Nema dodatnih troškova i dokupa npr. rada s digitalnim tahografima i slično.

 

Osnovne verzije programskog sustava (preporuka)

Osim spomenutih, jeftinih i ograničenih licenci za najmanje autoprijevoznike, nude se dva osnova tipa licenci:

  • Standard – namijenjeno svim tvrtkama s većim brojem vozila i vozača – evidencija unutar jedne tvrtke
    • neograničen broj vozila i vozača u evidenciji
    • neograničen broj evidencijskih stavki
    • besplatni IB.TCR programčić za skidanje podataka s digitalnih kartica vozača (sadržan u svim licencama) – neograničena primjena, kopiranje na druga računala…

 

  • Ultra – za tvrtke koje se uslužno bave vođenjem evidencije – rad s neograničenim brojem tvrtki
    • idealno za tvrtke koje nude uslugu vođenja evidencije
    • neograničen broj vozila i vozača, uz grupiranje/podjelu po tvrtkama za koje voze
    • neograničen broj tvrtki i drugih evidencijskih stavki
    • brzi pregled evidencije i filtriranje po tvrtkama
    • grupni izvještaji po tvrtkama (npr. ispis evidencije za sve vozače određene tvrtke…)
    • osim besplatnog IB.TCR, uključuje i jednu licencu IB.TCR Pro komercijalnog programčića za skidanje podataka s kartica vozača (za više računala potrebno dokupiti licence, cijene od 200 kn po računalu…)

 

Korisnici

Kupci i korisnici našeg sustava su tvrtke različitih profila, od autobusnih prijevoznika, preko samostalnih malih autoprijevoznika i manjih tvrtki (Mikro licence, od 1 do 3 vozila i vozača), do građevinskih tvrtki koje za svoja vozila moraju voditi evidenciju aktivnosti vozača i pratiti stanje tahografa. Ne zaboravite da naš softver uključuje i evidenciju Potvrda o aktivnosti vozača za razdoblje kad ne upravljaju vozilom – podržani su obrasci svih država u regiji!

  • FILS autobusni prijevoz, Pula
  • TAHOKA, Varaždin
  • Figaro d.o.o., Zagreb
  • Masterplast d.o.o., Duboševica
  • Hidroing d.d., Varaždin
  • Magma d.o.o., Varaždin
  • Vincek autobusni prijevoz
  • Poljoposavec d.o.o., Nedelišće
  • HIVIA d.o.o., Zagreb
  • Autoprijevoznički obrt MARIN, Čavle
  • GORICA STAKLO d.o.o., Velika Gorica
  • Transport BABOK, Budinšćina
  • Techhouse.dk, Danska – IB.TCR rebranding
  • Trgošped d.o.o., Nedelišće
  • Bratovščak d.o.o., Šenkovec
  • HAK Varaždin, Varaždin
  • AgroSimpa d.o.o, Sisak
  • CREDO d.o.o, Varaždin
  • TITANIK I.H. d.o.o., Hum na Sutli
  • EUROCRIJEP, Jastrebarsko
  • GEOTEHNA VARAŽDIN d.o.o., Varaždin
  • IZGRADNJA d.o.o., Crikvenica
  • VOLTE, Buzet
  • HODAK d.o.o., Bjelovar
  • GRADMONT d.o.o., Gradačac, BIH
  • SECTOR SECURITY, BiH
  • PISMORAD d.d., Zagreb
  • LUKOM d.o.o., Ludbreg
  • GRAĐA d.d., Solin
  • STIPE obrt (taxi), Hvar
  • Prijevozvnik Zlatko Mišić, Orehovica
  • AMB obrt za prijevoz, Našice
  • FENIX GiZ, Novi Sad, SRBIJA
  • TEŠIĆ KOMPANY, Brčko, BOSNA I HERCEGOVINA

Napomena – Pravilnici i Zakoni (RH)

Prema novim informacijama s terena, preporučamo svim tvrtkama koje u voznom parku posjeduju vozila na koja se odnosi važeći Pravilnici i Zakoni (NN 83/13NN73/15, zadnje promjene NN36/15) vezani uz vođenje evidencije radnih aktivnosti i radnog vremena mobilnih radnika, da, ukoliko dosad nisu s time bili upoznati, provjere svoje obveze i izbjegnu kazne koje su daleko od trivijalnih! Primjerice, prema informacijama koje nam tu i tamo iznesu naši kupci, kazne (samo) zbog manjka propisanih Potvrda o aktivnostima za razdoblje kad vozači ne obavljaju aktivnosti na koje se odnosi Pravilnik, su višestruko veće od cijene Standard licence našeg sustava (koji, osim vođenja evidencije podataka s analognih i digitalnih tahografa, u evidenciju integrira i spomenute Potvrde – uz podršku za obrasce svih država u regiji!).

TachoCardReader Pro (TCR.Pro) – očitavanje kartica vozača

Od početka dostupnosti sustava IB.TAHO, uz sustav se besplatno (dostupno i ovdje) isporučuje pomoćni alat, IB.TCR, koji se koristi za “skidanje” podataka s kartica vozača, korištenjem standardnih čitača pametnih kartica (smartcard reader). Taj programčić preuzima podatke o aktivnostima vozača s kartice vozača, pohranjuje ih u .ddd datoteku adekvatnog, standardiziranog, naziva (oznaka kartice, prezime vozača i vrijeme preuzimanja). Tu .ddd datoteku jednostavno učitate u IB.TAHO ili neki drugi evidencijski sustav, te se podaci automatski pohrane u evidenciju uz vozača…

Osim te besplatne inačice, od nedavno je u ponudi i Pro verzija alata TCR koja dodaje dvije ključne funkcije:

  • na karticu bilježi podatak o vremenu preuzimanja podataka
  • digitalno potpisuje preuzete podatke

Cijena profesionalne verzije TCR.Pro je 400 kn + PDV, jednokratno. Postojeći korisnici sustava IB.TAHO taj alat mogu nabaviti po cijeni od 250 kn + PDV. (Za tvrtke koje nisu u sustavu PDV-a, naša partnerska tvrtka, MiSoft, omogućava kupnju bez PDV-a.)

Zašto uopće koristiti TCR.Pro, kad je propisanu evidenciju moguće voditi i sa podacima dobivenim besplatnim IB.TCR?

S terena smo dobili informaciju (Poljska) da je pri kontroli jednog vozača inspekcija stvarala probleme jer na kartici nije bilo zabilježeno vrijeme zadnjeg preuzimanja podataka, pa su zapravo tvrdili da podaci nisu uredno skinuti niti da je korektno vođena evidencija! No, nakon telefonskog razgovora, dostavljena je e-mailom .ddd datoteka kojom je dokazano (korištenjem besplatnog TCR-a) da su podaci uredno preuzeti + da je evidencija korektna. Sve je brzo riješeno, no svakako se radi o neugodnosti koju bih željeli izbjeći u budućnosti.

Stoga je promptno reagirano i izrađena nova verzija programa, TCR.Pro koja rješava tu problematiku. Sve zainteresirane molimo da nas kontaktiraju kako bi dogovorili idealno rješenje za vaše potrebe.

 

Razvoj i implementacija za strance…

Upravo, za stare partnere iz Danske, odrađeno testiranje novoimplementiranog modula za očitavanje kartica vozača – rješenje koje su dosad koristili, a koje je dostupno i kod nekih od hrvatskih partnerskih tvrtki, bazirano je na pojačanoj verziji našeg alata IB.TCR (osnovna verzija je dostupna za besplatno preuzimanje).

Ono što je novo jest da smo zapravo cijeli modul “preveli” na drugi jezik, C#, obzirom da naručitelji planiraju integrirati u neke svoje projekte… Dosadašnje rješenje u Delphiju nije im toliko odgovaralo zbog koncepta njihovog sustava i vještina njihovih programera… Uglavnom, gotovo 3 godine (a i danas se koristi) korištenja bez ikakve zamjerke… Malo mi je teško rastati se od izvornog koda napravljenog prema novim zahtjevima, ali kad se sve sagleda i zaključi da je to “samo” Delphi->C# prijevod, cijena je korektna i čista win-win situacija.

Obzirom na licenciranje razvojnih alata, ne bih se čudio da polako i ovdje odradimo prelaz na C#… No, o tom potom. Zasad sve ostaje kako je, u IB.TAHO je jučer implementirana mala modifikacija po pitanju Potvrda o aktivnostima u Ultra inačici (za tvrtke koje se uslužno bave vođenjem evidencije aktivnosti vozača)… U planu je nekoliko sitnica i možda pokoje iznenađenje, ali teško prije jeseni 2015.