Uredba EZ br. 561/2006

U Republici Hrvatskoj, trenutno važeća zakonska regulativa uključuje Zakon o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu (NN 75/13), vezani Pravilnik (NN 83/13), te ostale važeće Uredbe koje vrijede kako kod nas tako i kod ostalih članica EU.

Slično vrijedi i za države u okruženju – lokalni Zakoni najčešće se minimalno razlikuju, a za sve ključne informacije vezanu uz ograničenja aktivnosti mobilnih vozača referenciraju se na Uredbe EU.

Jedna od takvih Uredbi, najvažnija po pitanju propisa vezanih uz ograničenja i pravila o aktivnostima vozača jest i Uredba EZ broj 561/2006 Europskog Parlamenta i Vijeća, od 15. ožujka 2006. Potpuni naziv Uredbe uključuje “…o usklađivanju određenog socijalnog zakonodavstva koje se odnosi na cestovni prometa i o izmjeni uredbi Vijeća (EEZ) br. 3821/85 i (EZ) br. 2135/98 te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EEZ) br. 3820/85” (dostupno na službenim stranicama Vijeća – ovdje – na svim službenim jezicima Unije).

Uredbu je naše Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture saželo u preglednom dokumentu/brošuri na samo nekoliko listova – izdvojeni su ključni momenti i pravila koja se odnose na vozače i njihove aktivnosti (pogledajte PDF – ovdje).

tahograf uredba EZ 561/2006 ministarstvo

Izgled brošure izdane od strane Ministarstva – izvadak iz pravila iz Uredbe EZ 561/2006

Više →

Tahografi – 2015. – razvojni planovi i ideje…

Obzirom da je sustav IB.TAHO od svoje dostupnosti na tržištu do danas zadržao glavninu funkcionalnosti bez značajnijih promjena (nekoliko manjih kozmetičkih izmjena, 1-2 modifikacije modula za analizu prekršaja) planovi koje smo zacrtali uključuju ugradnju funkcija koje nisu direktno vezane uz zadovoljavanje uvjeta važećih Pravilnika i Zakona, već se radi o pomoćnim funkcijama koje će postojeći i budući korisnici znati cijeniti jer će im dodatno olakšati rad…

Za prvi kvartal 2015. planiramo dodati

  • mogućnost praćenja i alarma prema zadnje unesenim podacima za vozače (signalizacija da je vrijeme za novi prijenos podataka, samo za aktivne vozače, naravno) – npr. ukoliko je preporuka preuzimanje podataka s kartica svakih 25 ili 28 dana, IB.TAHO će nekoliko dana prije o tome upozoriti korisnike! Naravno, plan je napraviti fleksibilno rješenje kojim će korisnici samostalno podesiti uvjete za prikaz signalizacije
  • mogućnost signalizacije za preuzimanje podatak s tahografa u vozilu (VU – Vehicle Unit) – iako sustav ne evidentira .ddd datoteke, omogućava njihovo čitanje, vizualizaciju i export u npr. MS Excel – to učitavanje iskoristit će se za logiranje/praćenje i ukoliko se radi o vozilu koje je aktivno u sustavu, zapamtit će se točno vrijeme preuzimanja i po potrebi signalizirati vrijeme ponovnog preuzimanja (3 mjeseca ili kako korisnici samostalno podese)
  • dodatne mogućnosti analize radnog vremena prema Zakonu o radu
  • novi tip izvještaja o aktivnostima koji će na istom listu kombinirati tablični i grafički pregled aktivnosti, po “obračunskim danima” (dakle, nešto novo, bar što se grafičkog pregleda tiče, u odnosnu na sadašnjih 00-24h dnevne grafičke ispise) koji se ionako koriste u analizi prekršaja

Sve nadogradnje će postojeći kupci dobiti bez naknade, čim budu dovršene i testirane…

 

Potvrde u regiji

Obzirom na sličnost jezika i pisma u regiji za koju smo primarno namijenili naš evidencijski sustav, odlučeno je da se u sustav ugradi nekoliko obrazaca Potvrda o aktivnostima (“AETR potvrde”), usklađene sa obrascima koje propisuju nadležne službe u državama.

Naravno, ukoliko primijetite neka odstupanja ili dođe do promjena, na zahtjev kupca možemo izvesti preinake i prilagoditi obrasce novom izgledu!

Zasad su u IB.TAHO ugrađeni sljedeći obrasci, prema državama:

  • SlovenijaPotrdilo o dejavnostih na podlagu uredbe ES št. 561/26
  • Srbija Potvrda o odsustovanju vozača (latinična, ćirilićna po potrebi i zahtjevima kupaca)
  • Bosna i HercegovinaPotvrda o aktivnostima – gotovo identična postojećoj (već ugrađenoj) trojezičnoj formi, neke riječi se razlikuju u odnosu na postojeći hrvatski
  • Crna Gora

U nastavku dajemo linkove na primjere PDF dokumenata novougrađenih obrazaca – sustav IB.TAHO u aktualnoj inačici (11/2014) omogućava izradu više tipova/obrazaca potvrda:

Ovi testni primjeri su postavljeni ciljano (molimo zanemarite testne podatke koji ponekad nemaju nikakvo značenje i smisao), kako bi potencijalni kupci mogli provjeriti ispravnost (molimo povratne informacije ukoliko postoje neke greške i nepravilnosti u obrascima!)

Postavke ispisa obrazaca moguće je odabrati prema potrebama – ispis potvrda za RH (uz mogućnost ispisa trojezičnih i “čistih” varijanti obrazaca, kao i kombinacije), te ispis potvrda za države regije – jednostavno podešavanje prikazuje slika:

Sučelje za podešavanje postavki ispisa potvrda

Sučelje za podešavanje postavki ispisa potvrda

Potvrde o aktivnostima

Tvrtke i poslodavci koji se bave cestovnim prijevozom robe i putnika, prema važećim Pravilnicima (Pravilnik RH NN 83/13, Uredba EU 561/2006, Pravilnik RH NN 43/09) su dužne osim evidencije radnih aktivnosti za mobilne radnike voditi i evidenciju potvrda o aktivnostima vozača za razdoblje dok vozači ne upravljaju vozilima! Potvrde je potrebno ispisati u dva primjerka, jedan primjerak se izdaje vozaču a drugi ostaje poslodavcu. Potvrde moraju obavezno biti izrađene na računalu!

Izrada i evidencija Potvrda o aktivnosti

Za tu svrhu u sustav IB.TAHO je implementirana mogućnost brze i jednostavne izrade i ispisa trojezičnih “AETR potvrda” (naš interni naziv za potvrde o aktivnostima). Od 10.11.2014., u sustav je integriran i noviji oblik potvrde, prema Pravilniku izdanom u Narodnim novinama, 83/13, važećem u Republici Hrvatskoj – radi se o jednojezičnoj, hrvatskoj potvrdi…

Obzirom da nam je cilj našim sustavom osigurati jednostavno i efikasno vođenje evidencije i poslodavcima u regiji (jezično slično područje), odlučeno je da se tijekom studenog 2014. u program ubaci mogućnost izrade potvrda kakve preporučaju nadležne službe u regiji (Slovenija, Bosna i Hercegovina, Srbija) – više od tome ovdje.

Također, za korisnike koji ne trebaju cijeli sustav evidencije već traže jednostavno rješenje za izradu potvrda (bez spajanja na Internet i dijeljenja podataka na tuđim serverima) nudimo programski alat EVAK (http://evak.inter-biz.hr)

Bitno je napomenuti što se navodi u Pravilniku vezano uz popunjavanje potvrda, ukratko:

[notice]Ispunjava se tiskanim latinskim slovima i potpisuje prije polaska! (Prema informacijama s terena tiskana slova u napucima za popunjavanje znače mehanički ili računalno ispisano, ne rukom!) Ispisuje se i potvrđuje u dva primjerka – jedan mora biti kod vozača, a drugi u uredu tvrtke! Potvrdu obavezno čuvati sa originalnim zapisima tahografskog uređaja! KRIVI NAVODI PREDSTAVLJAJU PREKRŠAJ![/notice]

Primjer dijela trojezične potvrde izrađene našim alatima dan je na slici (kliknite za uvećanje, odnosno ovdje kliknite za PDF dokument).

aetr-potvrda-primjer

Primjer hrvatske potvrde izrađen našim alatom IB.TAHO je dan na slici (a ovdje je dostupan i PDF takve potvrde o aktivnosti vozača na hrvatskom jeziku, bez dodatnih jezika kako je prije bilo uobičajeno).

Izrada Potvrda našim softverom

Programski alat EVAK, kao i sustav IB.TAHO omogućava vođenje evidencije djelatnika te brzu i jednostavnu izradu i ispis potvrda o aktivnostima vozača. Za razliku od ostalih dostupnih rješenja na tržištu koji omogućavaju isključivo jednokratni ispis te snimanje u datoteke bez automatskog arhiviranja, program evidentira sve potvrde u računalu, omogućuje pretraživanje i dohvat na zahtjev. Potvrde se evidentiraju i lako su pretražive – moguć je pregled svih potvrda za određeno razdoblje, pregled i filtriranje prema vrstama aktivnosti, te pregled prema vozačima. Evidenciju je moguće, kao i potvrde, ispisati na pisač, u obliku preglednog izvještaja.

IB.TAHO dodatno omogućava automatizirano popunjavanje i određivanje razdoblja u kojem vozač ne upravlja vozilom, temeljem podataka o radnim aktivnostima prema evidenciji s analognih i digitalnih zapisa tahografa! Konkretno, ukoliko želite precizno odraditi evidenciju, u kalendarskom pregledu klikom miša možete definirati potvrdu za razdoblje od npr. zadnje aktivnosti prethodnog dana do prve aktivnosti sljedećeg radnog dana u kojem vozač koristi vozilo!  Primjer pozivanja te mogućnosti pokazuje sljedeća slika:

Direktna izrada AETR potvrde iz kalendara vozača

Direktna izrada AETR potvrde iz kalendara vozača

 

Formalni podaci o potvrdama

Noviju potvrdu, tj. potvrdu o aktivnosti vozača izrađenu na hrvatskom jeziku definira PRAVILNIK O PRIJENOSU PODATAKA I NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE IZ TAHOGRAFA, od 01.07.2013., objavljen u Narodnim novinama, NN 83/13 (link). Takvu potvrdu moguće je izraditi i ispisati sustavom IB.TAHO. Ista potvrda nešto drugačijeg izgleda definirana je već ranije i Odlukom EU komisije, od 14.12.2009., dakle tijekom postupka pridruživanja RH Europskoj Uniji. Potvrda koja se izrađuje sustavom IB.TAHO, po mom mišljenju, jest vizualno prihvatljivija od ove koja je predložena i definirana kao prilog Pravilniku (nevjerojatno mi djeluje šlampavo ta službena varijanta, neporavnate linije, izostanak kućica za podešavanje tipa aktivnosti itd. pomalo sramotno za RH…).

Potvrdu o aktivnosti vozača izrađenu na više jezika (trojezično za RH – hrvatski, francuski i engleski jezik) definirao je PRAVILNIK O PRIJENOSU PODATAKA O RADNOM VREMENU MOBILNIH RADNIKA I O VOĐENJU EVIDENCIJE, od 26.03.2009., objavljen u NN 43/09 (link). Takvu potvrdu moguće je izraditi i ispisati sustavom IB.TAHO i pomoćnim alatom EVAK.

Potvrde ovise o zemlji vozača (podrška za zemlje u regiji)

Za korisnike izvan RH, a koji su dijelom pokriveni našim govornim područje preporuča se korištenje trojezične potvrde. Od 2014. je u sustav integrirana izrada Potvrda na drugim jezicima, usklađena s regulativama zemalja u regiji!

U svim verzijama sustava IB.TAHO (od 11/2014) integrirana je mogućnost izrade i ispisa većeg broja različitih obrazaca Potvrda o aktivnostima, prema državama u regiji:

  • Hrvatska – Potvrda o aktivnostima na hrvatskom jeziku, ali i “stara” trojezična potvrda (+kombinacija ispisa jedne i druge potvrde u kompletu)
  • Srbija – Potvrda o odsustvovanju, standardni latinični obrazac
  • Slovenija – Potrdilo o dejavnosti
  • Bosna i Hercegovina – standardni obrazac Potvrde
  • Crna Gora – Potvrda o odsustvovanju

 

Dokumenti

  • kratke upute uz novosti:

TEHNIČKA PODRŠKA

  • udaljeno spajanje (TeamViewer QS TAHO) – demo verzija besplatna instalacija za windows EXE, 4.1MB

POMOĆNA DOKUMENTACIJA I STRUČNI ČLANCI

Detalje o mogućnostima i načinu korištenja programa, kao i detalje o spomenutom Pravilniku možete pronaći u dokumentima:

  • Stručni članak – Tehnički glasnik 1/2012 – PDF dokument PDF, 2.6MB“Algoritmi primjenjivi u postupku očitavanja radnih aktivnosti s tahografskih listića”
  • Stručni članak – Tehnički glasnik 2/2011 – PDF dokument PDF, 1.3MB“Izvedba programskog rješenja za očitavanje radnih aktivnosti vozača s digitalnih tahografskih kartica”
  • Poster (A1, engleski jezik) – konferencija ICIL2012 – uz članak o razvoju sustava IB.TAHO PDF dokument PDF, 1.46MB
  • Promotivni materijali za IB.TAHO PDF dokument PDF, 5.7MB, PDF dokument PDF, 3.4MB
  • O Pravilniku – preuzeto s http://evak.inter-biz.hr
  • Pravilnik o prijenosu podataka o radnom vremenu… NN 43/09
  • Primjer trojezične AETR potvrde o aktivnostima (potvrda o slobodnom vremenu) – PDF dokument PDF, 103kB
  • korisnička dokumentacija (XI/2014) – PDF dokument verzija 1.1 ukljucena statistika PDF, 6.1MB
  • starija verzija korisničke dokumentacije (V/2012) – PDF dokument verzija 1.1 ukljucena statistika PDF, 3.7MB
  • starija verzija korisničke dokumentacije (II/2012) – PDF dokument verzija 1.1 ukljucena statistika PDF, 5.6MB
  • starija verzija korisničke dokumentacije (2011) – PDF dokument verzija 1.1 ukljucena statistika PDF, 4.8MB, PDF dokument bez bookmarka PDF, 3.1MB
  • koristan dokument – direktni download PDF dokument Ministarstvo pomorstva prometa i infrastrukture korisni sadrzaj i primjeri PDF, 536kB – (preuzet s Ministarstva pomorstva, prometa i infrastruktureovdje)

Funkcionalnosti sustava uključuju:

  • evidenciju djelatnika (neograničen broj)
  • evidenciju vozila (neograničeno)
  • izrada, ispis i evidenciju AETR potvrda
  • automatizirani unos i očitavanje podataka s skeniranih taholistića – digitalizacija listića
  • unos podataka s digitalnih kartica vozača (digitalni tahograf) i automatska evidencija
  • pregled evidencije radnog vremena
  • izradu izvještaja o evidenciji radnog vremena s tjednom analizom sukladno Pravilniku
  • grafički prikaz aktivnosti po danima ili za željeno razdoblje
  • kalendarski pregled aktivnosti vozača za lakše praćenje evidencije
  • integriranu evidenciju AETR potvrda – kombiniranje potvrda i zabilježenih aktivnosti – tablični i grafički pregled
  • osnovnu statističku analizu aktivnosti vozača – tablični i grafički prikaz – sumarno po danima u tjednu ili mjesecu, prosjeci po danima u tjednu ili mjesecu…

Za razliku od sličnih rješenja dostupnih na našem tržištu, IB.TAHO je u potpunosti autorski proizvod, proizveden u Hrvatskoj. Također, osnovne (Standard i Ultra) licence ne uvode nikakva ograničenja na broj vozača ili vozila ili druge evidencijske stavke (kao što obično zna biti slučaj u sličnim rješenjima). Nadalje, naše licence su trajnenema vremenskih ograničenja – jednom plaćate prilikom kupnje, koristite zauvijek!

IB.TAHO u svim svojim verzijama podržava i analogni i digitalni tahograf – u slučaju da sada posjedujete vozila koja imaju samo analogne tahografe, a u budućnosti kupite nova vozila s digitalnim tahografima, nemate nikakve nove troškove i vaš postojeći IB.TAHOsoftver radi bez ikakvih problema!

Inter-biz nudi uslugu tehničke podrške korištenjem udaljenog pristupa – TeamViewer QuickSupport modul prilagođen korisnicima programa IB.TAHO. Sve naše jednostavne intervencije i nadzori su, kao i dosad, besplatni! Složenije intervencije naplaćujemo prema ponudi – prije intervencije procjenjujemo trošak i o tome vas, naravno, obavještavamo!

Udaljena podrška

TeamViewer QuickSupport podrška osigurana je svim registriranim korisnicima, ali i korisnicima demo verzije programa!

Preuzmite našu licenciranu i prilagođenu inačicu TeamViewer-a!

teamviewer-quicksupport-tahograf

Za potrebe udaljene podrške (od efikasnijeg rješavanja standardnih pitanja i nejasnoća, preko nadzora Vašeg rada u specifičnim, u početku rada možda “kritičnim” postupcima, do uočavanja određenih prijavljenih problema) dovoljno je najaviti (telefonski, mailom ili SMS-om) potrebu za korištenjem naše usluge – dogovaramo termin i spajamo se na Vaše računalo.

Kad koristiti udaljenu podršku

Tipični primjeri za korištenje podrške:

  • problemi u očitavanju taholistića – pregled i po potrebi preuzimanje listića, kontrola listića, zaključci o problemu
  • podešavanje sustava u varijanti paralelnog korištenja na više računala u lokalnoj mreži
  • aktivacija softvera nakon instalacije ili reinstalacije sustava
  • provjera statusa čitača pametnih kartica – nužno za očitavanje digitalnih kartica vozača
  • nejasnoće oko određenih prijava problema s radnim aktivnostima (analiza prekršaja), povratne informacije…

Ovaj oblik tehničke podrške za korisnike je besplatan u standardnim situacijama. U slučaju da se radi o rješavanju drugih problema, ne direktno vezanih uz sustav IB.TAHO moguće je da ćemo predložiti određenu naknadu! (npr. podešavanje postavki operacijskog sustava, konfiguriranje skenera tahografskih listića, instalacija pogonskih programa (driver) za pametne čitače, analiza stanja na računalu – vatrozid (firewall), antivirusni softver, podešavanje postavki mrežne komunikacije, problemi s mrežnim diskovima i slično…). Sve ostale situacije, direktno vezane uz IB.TAHO rješavaju se besplatno!