Preporuka za listiće – lakša obrada

Većina naših korisnika još uvijek koristi analogne tahografe. Iz toga je jasno da im očitanje aktivnosti s taholistića predstavlja najintenzivniju i vremenski najzahtjevniju stavku. Bez očitanja ne možete voditi propisanu evidenciju, pa treba odabrati rješenje koje će Vam oduzimati najmanje vremena.

Dobar dio korisnika već je prihvatio sugestije – koriste listiće prilagođene za digitalizaciju i bržu i efikasniju automatiziranu obradu i očitanje aktivnosti.

Dva tipa listića

Na slici dajemo primjer dva osnovna tipa listića:

analogni tahograf listić ec4k ec4b (elektronski, digitalni)

S lijeve strane je prikazan klasični listić (oba listića su proizvođača Kienzle) – njegova je oznaka EC4K. Odmah ga možete prepoznati jer ste 100% koristili takve listiće dosad – središnji dio listića u koji tahograf u vozilu iscrtava (linijama različite debljine) aktivnosti na takvom listiću sadrži iscrtkane koncentrične kružnice, a i standarde simbole (krevetić, volan i ostali). To ga čini problematičnim za precizno i “bezgrešno” očitavanje jer vrlo često krevetić ili neki drugi simbol zavara program. Takva “varka” rezultira pogreškom od 5-6 minuta unutar 24 sata. Posljedično, postoji potreba ručne korekcije i dodatnog gubitka vremena na taj dio posla.

S desne strane je prikazan tip listića koji je u upotrebi prvenstveno s ciljem da olakša digitalizaciju i eliminira nastajanje prethodno opisanih smetnji i problema u očitanju aktivnosti! Njegova oznaka je EC4B i mnogi trgovci ga nazivaju “elektronski” ili “digitalni” listić. Naravno, to je i dalje obični papirnati listić… No, kao što možete vidjeti, središnji dio tog listića je prazan, nema nikakvih nepotrebnih crta i simbola. Znači, u središnjem dijelu, nakon što tahograf iscrta svoje podatke, postoje samo zapisi o aktivnostima!

Preporuka za korištenje listića

Preporuka je korištenje EC4B listića jer kod njih u velikoj većini slučajeva možete ostvariti 100% ispravna očitanja! U toj situaciji nemate potrebu za ikakvom ručnom intervencijom vezanom uz aktivnosti koje su očitane – znači, ne gubite vrijeme!

Očitanje taholistića – novosti

Očitavanje taho listića - oznake aktivnosti na skeniranom zapisu

Želimo Vas informirati o novostima u modulu za očitavanje radnih aktivnosti sa skeniranih zapisa tahografskih listića (taholistića)! Od sad, omogućena je dodatna vizualizacija očitanja, a to pojednostavljuje pregled očitanja i može olakšati rad i preglednost samog postupka.

Funkcionalno, nema nikakvih novosti u algoritmima za očitanje – samo kozmetičke promjene.

Preporuka za korištenje listića

Vezano uz očitanje taholistića (skeniranje pojedinačnih ili po dva listića na A4 kao uobičajeni pristup u IB.TAHO sustavu – osigurava kompletnu digitalnu arhivu listića) – ukoliko možete, u radu koristite listiće koji su u središnjem dijelu prazni i ne uključuju pomoćne isprekidane linije i oznake standardnih simbola radnih aktivnosti (vožnja, ostali rad, spremnost i odmor). Taj tip listića omogućava ugodnije očitavanje aktivnosti – za razliku od tih listića, listić na gornjoj slici može prilikom automatskog očitanja uvesti određene pogrešne aktivnosti na mjestima gdje se u području očitanja (između crvene i plave kružnice) pojave simboli ili oštećenja…

Ukoliko kod vas ipak dominiraju takvi (vodite računa da kod sljedeće kupnje uzmete EC4B listiće), “kompliciraniji” listići, postoji rješenje i za to. Osnovna preporuka je postavke vezane uz skeniranje listića podesiti tako da uvedu neke specifičnosti u očitanje i time na poseban način interpretiraju određene situacije. Na primjer:

Postavke očitanja analognih taho listića

Svaki korisnik može prilagoditi postavke svojim potrebama. Na primjerima nekoliko skeniranih listića zaključiti koje postavke daju najbolja automatska očitanja “od prve”…

Postavke automatskog očitanja aktivnosti sa skeniranog zapisa

Okvirna objašnjenja postavki – problem pogrešnih očitanja manifestira se u obliku netočnih očitanja aktivnosti duljine 1-3-4 minute… Korištenjem prikazanih postavki moguće je ugraditi automatske korekcije:

  • aktivnosti od jedne minute poveži s prethodnom – kao što opis postavke govori, sve kratke (1 minuta) aktivnosti se “zanemare” i povežu s prethodno detektiranom aktivnošću
  • poveži s vožnjom ako je uz vožnju – vezano uz prethodnu postavku, kratku aktivnost će vezati uz vožnju
  • ne korigiraj ako je kratka aktivnosti vožnja/odmor – postavke koje će isključiti korekciju ukoliko se radi o “najbitnijim” aktivnostima, tj. vožnji ili odmoru
  • korekcija i za smetnje do N minuta – osim minutnih “smetnji”, primijeniti korekcije i na dulje (2-3-4 minute) aktivnosti

Ponovno, sugestija je isprobati utjecaj postavki na očitanja, na nekoliko testnih listića zaključiti koje postavke rezultiraju najpreciznijim očitanjima…

Korisnici

Kupci i korisnici našeg sustava su tvrtke različitih profila, od autobusnih prijevoznika, preko samostalnih malih autoprijevoznika i manjih tvrtki (Mikro licence, od 1 do 3 vozila i vozača), do građevinskih tvrtki koje za svoja vozila moraju voditi evidenciju aktivnosti vozača i pratiti stanje tahografa. Ne zaboravite da naš softver uključuje i evidenciju Potvrda o aktivnosti vozača za razdoblje kad ne upravljaju vozilom – podržani su obrasci svih država u regiji!

  • FILS autobusni prijevoz, Pula
  • TAHOKA, Varaždin
  • Figaro d.o.o., Zagreb
  • Masterplast d.o.o., Duboševica
  • Hidroing d.d., Varaždin
  • Magma d.o.o., Varaždin
  • Vincek autobusni prijevoz
  • Poljoposavec d.o.o., Nedelišće
  • HIVIA d.o.o., Zagreb
  • Autoprijevoznički obrt MARIN, Čavle
  • GORICA STAKLO d.o.o., Velika Gorica
  • Transport BABOK, Budinšćina
  • Techhouse.dk, Danska – IB.TCR rebranding
  • Trgošped d.o.o., Nedelišće
  • Bratovščak d.o.o., Šenkovec
  • HAK Varaždin, Varaždin
  • AgroSimpa d.o.o, Sisak
  • CREDO d.o.o, Varaždin
  • TITANIK I.H. d.o.o., Hum na Sutli
  • EUROCRIJEP, Jastrebarsko
  • GEOTEHNA VARAŽDIN d.o.o., Varaždin
  • IZGRADNJA d.o.o., Crikvenica
  • VOLTE, Buzet
  • HODAK d.o.o., Bjelovar
  • GRADMONT d.o.o., Gradačac, BIH
  • SECTOR SECURITY, BiH
  • PISMORAD d.d., Zagreb
  • LUKOM d.o.o., Ludbreg
  • GRAĐA d.d., Solin
  • STIPE obrt (taxi), Hvar
  • Prijevozvnik Zlatko Mišić, Orehovica
  • AMB obrt za prijevoz, Našice
  • FENIX GiZ, Novi Sad, SRBIJA
  • TEŠIĆ KOMPANY, Brčko, BOSNA I HERCEGOVINA

Napomena – Pravilnici i Zakoni (RH)

Prema novim informacijama s terena, preporučamo svim tvrtkama koje u voznom parku posjeduju vozila na koja se odnosi važeći Pravilnici i Zakoni (NN 83/13NN73/15, zadnje promjene NN36/15) vezani uz vođenje evidencije radnih aktivnosti i radnog vremena mobilnih radnika, da, ukoliko dosad nisu s time bili upoznati, provjere svoje obveze i izbjegnu kazne koje su daleko od trivijalnih! Primjerice, prema informacijama koje nam tu i tamo iznesu naši kupci, kazne (samo) zbog manjka propisanih Potvrda o aktivnostima za razdoblje kad vozači ne obavljaju aktivnosti na koje se odnosi Pravilnik, su višestruko veće od cijene Standard licence našeg sustava (koji, osim vođenja evidencije podataka s analognih i digitalnih tahografa, u evidenciju integrira i spomenute Potvrde – uz podršku za obrasce svih država u regiji!).

Preuzimanje podataka s kartice vozača

Uz IB.TAHO dobivate besplatni programčić, alat za preuzimanje (“skidanje”, očitavanje) podataka s digitalnih kartica vozača, IB.TCR. Odrađuje upravo ono čemu je namijenjen – korištenjem standardnih čitača pametnih kartica (eng. smartcard reader), u Windows okruženju, omogućava preuzimanje podataka o vozaču i aktivnostima, zabilježenim na kartici vozača.

Radi se o rudimentarnom rješenju, prvom tog tipa dostupnom svima bez naknade…

tcr free gui

Međutim, daljnji razvoj (od 2010. nadalje) cjelokupnog sustava IB.TAHO, a vezano uz to i programa za preuzimanje podataka s kartica vozača, otvorio je neka dodatna pitanja. Naime, standardom je propisan sadržaj .ddd datoteka (format datoteke u koju se pohranjuju zapisi s kartice pri preuzimanju na računalo) – temeljem tog sadržaja programi za vođenje evidencije (naravno, osim IB.TAHO tu postoji niz drugih rješenja, no, koliko znam, naš softver je jedini proizveden u RH) obrađuju informacije, povezuju sa ostalim podacima (aktivnosti zabilježene na analognom tahografu, tj. taholistićima, evidencija slobodnih dana i Potvrda o aktivnostima) itd. Već prvo ponuđeno rješenje, besplatni IB.TCR, odrađuje tu funkciju – bitan i koristan sadržaj, evidentirane podatke o aktivnostima vozača, prebacuje s kartice u .ddd datoteku, koju potom učitavate u svoj program za vođenje evidencije…

Sigurnosni mehanizmi u zapisu podataka

No, postoji jedan mali ali… nebitan za same podatke, ali bitan za pridržavanje standarda i propisanih pravila. Naime, svi podaci o aktivnostima koji se bilježe na karticu mogu se pročitati i pohraniti u .ddd datoteku. Da bi se podržale neke sigurnosne preporuke, standard propisuje da je dio podataka dodatno zaštićen sigurnosnim mehanizmima – formira se tzv. sažetak (hash) podataka, te stvara digitalnih potpis, prema podacima o sigurnosnim ključevima koji su dostupni na samoj kartici (ovisi o izdavatelju i samom korisniku kartice, naravno). Teoretski, time se ugrađuje mogućnost kontrole nepromjenjivosti sadržaja – npr. greškom ili namjerno, softver prilagodi aktivnosti u .ddd datoteci – korištenjem ugrađenih (na karticu) mehanizama zaštite, takva situacija je onemogućena – digitalni potpis koji će se izraditi odgovara originalnim podacima, a ne naknadno izmijenjenim… Dovoljno da se detektira problem i datoteku proglasi nevažećom!

Nadalje, još je jedna bitna činjenica vezana uz preuzimanje podataka s kartice… Iako koristimo čitač pametnih kartica, takav uređaj u paru s karticom vozača ima mogućnost ograničene promjene podataka na samoj kartici – to je dozvoljeno za jednu jedinu namjenu – bilježenje točnog vremena preuzimanja podataka s kartice!

Besplatni IB.TCR nije uključivao rješenje nijednog od spomenutih problema – niti digitalno potpisuje sadržaj datoteke, niti na samoj kartici radi bilo kakve promjene (dakle, ne snima vrijeme preuzimanja na karticu).

Komercijalno rješenje – TCR.Pro

Neki od naših partnera, u RH i Danskoj, zatražili su izvedbu tih funkcionalnosti, pa smo i to odradili. Obzirom da se radi o partnerima koji uslužno odrađuju obradu aktivnosti vozača, nismo te funkcije ponudili manjim korisnicima jer smo smatrali da za to nema potrebe (i besplatni IB.TCR je dovoljan za vođenje evidencije, a važeći propisi ničim ne definiraju posebne uvjete za preuzimanje podataka…).

No, od nedavno, svim zainteresiranim kupcima i postojećim korisnicima sustava IB.TAHO ponudili smo TCR.Pro, programčić koji je zapravo unaprijeđena verzija IB.TCR-a, koja dodaje te dvije dodatne funkcionalnosti. Alat je ponuđen u kratkom roku, nakon što su neki od naših korisnika u inozemstvu (Poljska) naišli na neugodne situacije prilikom kontrole na cesti – provjeravano je vrijeme preuzimanja podataka, koje naravno nije uopće bilo promijeneno, pa je inspekcija sugerirala da se podaci nisu skidali na vrijeme (svakih 28 dana). No, sve je brzo razjašnjeno bez ikakvih posljedica, čim su u Poljsku poslane .ddd datoteke kao dokaz da su podaci očitani u roku…

Detalje možete pronaći na stranicama proizvoda. Cijene su 400 kn za nove korisnike, odnosno 250 kn za postojeće korisnike sustava IB.TAHO. Svim budućim kupcima sustava IB.TAHO TCR.Pro je uključen u IB.TAHO instalaciju, bez naknade (mogućnost korištenja na jednom računalu).

A analogni tahograf?

Kao što znate, analogni tahografi za pohranu aktivnosti koriste taholistiće – o tome kako očitavati podatke s taholistića pročitajte ovdje. Softversko rješenje za automatizirano očitavanje aktivnosti s listića je sastavni dio sustava IB.TAHO!

 

Mini licence dostupne za kupnju preko E-kupi portala

Za male autoprijevoznike, omogućili smo kupnju Mini licenci sustava (2+2 i 3+3 – dakle, dva vozača i dva vozila u evidenciji, odnosno tri vozača i tri vozila) preko sustava ekupi.hr – na taj način omogućena Vam je kupnja kreditnim karticama, kao i mogućnost otplate na veći broj rata… Cijene na portalu uključuju PDV. (Ukoliko Vam tvrtka nije u sustavu PDV-a, postoji mogućnost kupnje preko partnerske tvrtke, MiSoft, koja također, zasad, nije u sustavu PDV-a… na taj način možete minimizirati trošak i izbjeći nepotrebno plaćanje PDV-a).

Linkovi za kupnju:

  • IB.TAHO Mini 2+2 – dva vozača i dva vozila u evidenciji
  • IB.TAHO Mini 3+3 – tri vozača i tri vozila u evidenciji

Za kupce jačih i skupljih licenci, Standard i, primarno, Ultra, i sami možemo osigurati naplatu u više obroka… obratite se mailom ili telefonski za detalje.

TachoCardReader Pro (TCR.Pro) – očitavanje kartica vozača

Od početka dostupnosti sustava IB.TAHO, uz sustav se besplatno (dostupno i ovdje) isporučuje pomoćni alat, IB.TCR, koji se koristi za “skidanje” podataka s kartica vozača, korištenjem standardnih čitača pametnih kartica (smartcard reader). Taj programčić preuzima podatke o aktivnostima vozača s kartice vozača, pohranjuje ih u .ddd datoteku adekvatnog, standardiziranog, naziva (oznaka kartice, prezime vozača i vrijeme preuzimanja). Tu .ddd datoteku jednostavno učitate u IB.TAHO ili neki drugi evidencijski sustav, te se podaci automatski pohrane u evidenciju uz vozača…

Osim te besplatne inačice, od nedavno je u ponudi i Pro verzija alata TCR koja dodaje dvije ključne funkcije:

  • na karticu bilježi podatak o vremenu preuzimanja podataka
  • digitalno potpisuje preuzete podatke

Cijena profesionalne verzije TCR.Pro je 400 kn + PDV, jednokratno. Postojeći korisnici sustava IB.TAHO taj alat mogu nabaviti po cijeni od 250 kn + PDV. (Za tvrtke koje nisu u sustavu PDV-a, naša partnerska tvrtka, MiSoft, omogućava kupnju bez PDV-a.)

Zašto uopće koristiti TCR.Pro, kad je propisanu evidenciju moguće voditi i sa podacima dobivenim besplatnim IB.TCR?

S terena smo dobili informaciju (Poljska) da je pri kontroli jednog vozača inspekcija stvarala probleme jer na kartici nije bilo zabilježeno vrijeme zadnjeg preuzimanja podataka, pa su zapravo tvrdili da podaci nisu uredno skinuti niti da je korektno vođena evidencija! No, nakon telefonskog razgovora, dostavljena je e-mailom .ddd datoteka kojom je dokazano (korištenjem besplatnog TCR-a) da su podaci uredno preuzeti + da je evidencija korektna. Sve je brzo riješeno, no svakako se radi o neugodnosti koju bih željeli izbjeći u budućnosti.

Stoga je promptno reagirano i izrađena nova verzija programa, TCR.Pro koja rješava tu problematiku. Sve zainteresirane molimo da nas kontaktiraju kako bi dogovorili idealno rješenje za vaše potrebe.

 

Dvije paralelne evidencije Potvrda o aktivnosti vozača?

Davno, još krajem 2014. implementirana je zgodna mogućnost kojom se u IB.TAHO vodi odvojena evidencija Potvrda o aktivnostima (AETR potvrda)… Iako se radi o vrlo korisnoj mogućnosti, na ovaj službeni web zaboravio sam objaviti na vrijeme. Taj oblik potvrde (nekad trojezičan, danas samo na hrvatskom, uz podršku u programu za različite Potvrde za države u regiji – Slovenija, Bosna i Hercegovina, Srbija…) je nužan za ispravno vođenje evidencije radnih aktivnosti mobilnih radnika, obzirom da Pravilnici propisuju da se za razdoblja u kojima vozači ne obavljaju “klasične” aktivnosti i koriste tahografe trebaju postojati (strojno popunjene i potpisane!) adekvate Potvrde o aktivnostima! Znam za slučajeve iz prakse (domaći i inozemni promet) u kojima su vozačima pisane poprilične kazne zbog manjka ili pogrešno popunjenih Potvrda – stoga, vodite računa o tome!

Podsjetimo – dosad, sve izrađene potvrde ulazile su u “obračun” i vizualizaciju radnih aktivnosti vozača. Odsad, omogućeno (tko želi, naravno) da se vodi paralelna evidencija “službenih” i “radnih” potvrda.

Službene i radne (neslužbene) Potvrde?!

Po toj definiciji, “službene” potvrde su one koje ulaze u obzir pri pregledu i radu s ostalim evidencijama (dakle, s očitanjima tahografa), dok su “radne” potvrde one koje ne ulaze u te evidencije.

Potvrda o odsustvovanju, podrška za zemlje u regiji

Sučelje za podešavanje postavki ispisa potvrda – podrška za države u regiji

Zašto je to omogućeno i koji je smisao nečeg takvog?

Obzirom na mogućnost sustava da u kalendarskom pregledu (dakle, naknadno, nakon što se podaci o radnim aktivnostima preuzmu s analognih listića i digitalnih kartica vozača) automatski stvori precizne Potvrde (precizne u smislu preuzimanja točnog vremena zadnjih aktivnosti vozača prije nastupanja perioda u kojem vozač ne vozi… i preuzimanju točnog vremena prve aktivnosti nakon tog perioda), može nastati problem i nepotrebno kompliciranje pri ispravljanju postojećih Potvrda – jer se, po definiciji, potvrde predaju vozačima, pri čemu na najnovijim možda i nemamo najtočnije informacije…

Ovim pristupom moguće je neometano izdavati Potvrde vozačima (“radne”), a naknadno, kod uređivanja evidencije korištenjem ugrađenih mehanizama izraditi konačne (“službene”) Potvrde kako bi evidencija štimala na razini minute!

Trojezična Potvrda o aktivnostima (AETR), stara, nije više u primjeni u RH

Stara verzija Potvrde u RH, trojezična (danas su u primjeni Potvrde na hrvatskom jeziku)

Po meni, korisno. A u praksi, ne znam. Vidjet ćete – definitivno, ovime se dobiva dodatna mogućnost, ali sve opet ovisi o tome koliko precizno i efikasno vodite svoju evidenciju.

Potvrde o aktivnostima (EVAK)

Prema posljednjim informacijama, kontrolne na cestama stare trojezične potvrde o aktivnostima vozača (kako u tuzemstvu tako i u inozemstvu) više ne prihvaćaju kao ispravne! Sukladno tome, svim korisnicima našeg sustava preporučamo da ispisuju i koriste adekvatne jednojezične obrasce potvrde o aktivnostima, ovisno o državi iz koje dolaze.

Podsjećamo, u IB.TAHO su integrirane potvrde na nekoliko država regije – Republiku Hrvatsku, Republiku Sloveniju, Republiku Bosnu i Hercegovinu, Republiku Srbiju i Republiku Crnu Goru. Slijedom toga, kupci iz Hrvatske trebaju koristiti jednojezičnu potvrdu na hrvatskom jeziku, kupci iz Slovenije na slovenskom jeziku itd. Postavke su jednostavne i podešavanje je u osnovi opisano ovdje.

Problem koji je nastao, vezan je uz korisnike našeg starog softvera namijenjenog isključivo izradi i evidenciji Potvrda o aktivnostima, EVAK (http://evak.inter-biz.hr). Obzirom da taj pomoćni alati više nije aktualan, odnosno već dugo na njemu nismo radili niti ga prilagođavali potrebama tržišta, ponudit ćemo dvije mogućnosti:

  1. Povoljniju kupnju sustava IB.TAHO svim korisnicima programa EVAK (popust 30% na licencu koju odaberu)
  2. Nadograditi EVAK mogućnostima izrade različitih jednojezičnih potvrda, kao i u IB.TAHO, te ponuditi kupcima uz neku simboličnu cijenu nadogradnje (zasad u planu 100,00 kn + PDV)

Ipak, vezano uz Potvrde o aktivnostima, postoje još neki planovi:

  1. Nadograditi EVAK i ponovno ga intenzivnije ponuditi tržištu, uz značajno reduciranu cijenu (jednokratni trošak od 200kn trebao bi biti prihvatljiv svima, ako žele voditi vlastitu evidenciju bez dijeljenja podataka i slanja na Internet, kao što neka besplatna i polubesplatna rješenja traže)
  2. Ponuditi EVAK i na ostalim regionalnim tržištima po 25 EUR
  3. Alternativno, realizirati besplatni servis za online izradu PDF Potvrda za zemlje regije, uz ograničenje broja potvrda i naknadu za veće korisnike (još u razmatranju)

Plan je novi “sub-site” postaviti na http://potvrda.tahograf.com.hr… Obavijest o tome objavit ćemo čim se nešto od navedenog realizira… Plan je do sredine ožujka 2015. sve zajedno odraditi!

Kako očitati karticu vozača sa IB.TAHO?

Vjerojatno ste već kod rada sa demo verzijom programa IB.TAHO  uočili da se prilikom instalacije na Vaše računalo osim samog IB.TAHO instaliraju i neki drugi programi i sadržaji. Konkretno, na nekom starijem Windows XP računalu to izgleda kao na slici:

Windows start izbornik - nakon instalacije IB.TAHO (na Windows XP sustavu)

Windows start izbornik – nakon instalacije IB.TAHO (na Windows XP sustavu)

Osim IB.TAHO na računalo se instalira i:

  • korisnička dokumentacija (PDF, najnovija dostupna ovdje)
  • aplikacija za udaljenu podršku (prilagođeni komercijalni QuickSupport modul poznatog TeamViewer-a)
  • IB.TCR aplikacija za skidanje podataka s kartica vozača

Upravo je zadnje istaknuta aplikacija, IB.TCR Vaš pomoćni alat za preuzimanje podataka s kartica vozača! Dobivate ju potpuno besplatno sa svojom instalacijom IB.TAHO sustava. (Za razliku od besplatnog IB.TCR dostupnog na Internetu, IB.TCR koji dolazi uz komercijalnu verziju sustava IB.TAHO.

Način korištenja je trivijalan – pokrenete IB.TCR, umetnete karticu vozača u čitač pametnih kartica (npr. FINA, internetsko bankarstvo… ili kupite  jedan ukoliko već nemate!), i pritisnete gumbić – podaci se snimaju u .ddd datoteku i nalaze se spremni za korištenje u IB.TAHO.

U IB.TAHO birate gumb Kartice u glavnom prozoru (ili adekvatnu stavku u izborniku – Evidencija – Unos iz .ddd zapisa) i odaberete .ddd datoteku koju je generirao IB.TCR (odmah će se prikazati u prozoru za izbor datoteka, obzirom da se snima na propisano mjesto na disku – u isti direktorij u kojem se nalaze i IB.TAHO i IB.TCR).

Učitavanje .ddd datoteke u sustav IB.TAHO i preuzimanje podataka u evidenciju

I tako, dva-tri klika miša i u sustavu imate podatke preuzete s kartice – svu ostalu obradu, uključivanje u izvješća i sve ostalo odrađuje IB.TAHO za vas. Svakako za detalje preporučamo proučiti upute – osim što ih dobijete s instalacijom programa, uvijek ih možete preuzeti i ovdje) (PDF, 11MB).

 

Tahografi – 2015. – razvojni planovi i ideje…

Obzirom da je sustav IB.TAHO od svoje dostupnosti na tržištu do danas zadržao glavninu funkcionalnosti bez značajnijih promjena (nekoliko manjih kozmetičkih izmjena, 1-2 modifikacije modula za analizu prekršaja) planovi koje smo zacrtali uključuju ugradnju funkcija koje nisu direktno vezane uz zadovoljavanje uvjeta važećih Pravilnika i Zakona, već se radi o pomoćnim funkcijama koje će postojeći i budući korisnici znati cijeniti jer će im dodatno olakšati rad…

Za prvi kvartal 2015. planiramo dodati

  • mogućnost praćenja i alarma prema zadnje unesenim podacima za vozače (signalizacija da je vrijeme za novi prijenos podataka, samo za aktivne vozače, naravno) – npr. ukoliko je preporuka preuzimanje podataka s kartica svakih 25 ili 28 dana, IB.TAHO će nekoliko dana prije o tome upozoriti korisnike! Naravno, plan je napraviti fleksibilno rješenje kojim će korisnici samostalno podesiti uvjete za prikaz signalizacije
  • mogućnost signalizacije za preuzimanje podatak s tahografa u vozilu (VU – Vehicle Unit) – iako sustav ne evidentira .ddd datoteke, omogućava njihovo čitanje, vizualizaciju i export u npr. MS Excel – to učitavanje iskoristit će se za logiranje/praćenje i ukoliko se radi o vozilu koje je aktivno u sustavu, zapamtit će se točno vrijeme preuzimanja i po potrebi signalizirati vrijeme ponovnog preuzimanja (3 mjeseca ili kako korisnici samostalno podese)
  • dodatne mogućnosti analize radnog vremena prema Zakonu o radu
  • novi tip izvještaja o aktivnostima koji će na istom listu kombinirati tablični i grafički pregled aktivnosti, po “obračunskim danima” (dakle, nešto novo, bar što se grafičkog pregleda tiče, u odnosnu na sadašnjih 00-24h dnevne grafičke ispise) koji se ionako koriste u analizi prekršaja

Sve nadogradnje će postojeći kupci dobiti bez naknade, čim budu dovršene i testirane…