eKarte – informativna cijena autobusne karte u EUR

Za potrebe korištenja sustava na ino-tržištu (izdavač karte i dalje je ista tvrtka, ali agencija koja prodaje kartu je strana i želi na karti imati vidljiv iznos u EUR, koji naplaćuje…) omogućeno je definiranje cijene u EUR za svaku kartu (uz pretpostavku da će se to dominantno koristiti za međunarodne karte). To je iznos koji agencija koristi “interno” za svoje potrebe i jednostavniju naplatu (izbjegava se nepotrebno preračunavanje u domaću valutu itd.)…

Sučelje za definiranje i promjenu podataka uz kartu je neznatno izmijenjeno (slika) – polje “Cijena EUR” služi za unos alternativne cijene (zapravo se svodi samo na “vizual”, tj. ta cijena će biti vidljiva kod agencija kojima se da ovlast rada u EUR). Standardno, polje za unos je isključeno tj. onemogućen je unos. Za aktivaciju unosa potrebno je dvoklikom miša na tekst “Cijena EUR” aktivirati polje (tekst lijevo od polja, ne samo polje!).

 ekarte-eur-cijena   ekarte-eur-aktivno

Slika lijevo prikazuje onemogućeno polje, a slika desno polje koje je aktivirano dvoklikom miša na “Cijena EUR” (tekst lijevo od polja, ne samo polje!). Važno je napomenuti da je polje za unos valuta u novoj inačici isključeno, obzirom da se ovaj način rada konceptualno razlikuje od osnovne predviđene varijante (odvojene karte u HRK, odvojene u EUR).

Za web prodaju (iKarte), i dalje vrijedi mogućnost unosa isključivo cijene u HRK (polje “Web cijena”). Obzirom da u sustavu online prodaje karata postoji kompletni podsustav proizvoljnih akcijskih kampanja i popusta, prikaz cijene na kartama u alternativnoj valuti (EUR) izvest će se dinamički, ovisno o tečaju EUR (glavni “problem” u cijeloj priči je da su kupci karata u EUR naviknuti na zaokružene cijene, što se i agencijama želi omogućiti, iako možda cijene nisu potpuno precizne) – no, obzirom da formalno naplata preko kartičara ide isključivo u HRK (zakonski definirano), podaci o cijenama u alternativnim valutama su isključivo informativnog karaktera.

Obračun poreza u tuzemstvu i inozemstvu, kao i definiranje mogućih poreznih stopa po državama (Slovencija, Njemačka…) i dalje funkcionira kao dosad – obračun u HRK, prema informacijama o kilometrima.

Udaljena podrška za korisnike sustava IB.TAHO

Instalacija sustava IB.TAHO, osim našeg programskog rješenja za evidenciju radnih aktivnosti i rad s digitalnim i analognim tahografima uključuje pomoćni program TCR (TachoCardReaderkoji koristite za čitanje i preuzimanje podataka s kartica vozača, te licencirani TeamViewer QuickSupport modul kojim realiziramo udaljenu podršku korisnicima, na zahtjev.

Alat za udaljenu podršku dostupan je i u demo instalaciji sustava IB.TAHO, a isto tako ga je moguće i preuzeti kao neovisno program s našeg weba. Cilj je jasan – u situacijama kada (i ako) kao korisnici naiđete na neke probleme ili nejasnoće, dovoljno je pokrenuti program za udaljenu podršku i kontaktirati nas e-mailom ili telefonski kako bi s naše strane odradili podršku i osigurali vam nastavak rada i razješenje dilema u najkraćem mogućem roku.

Sučelje QuickSupport programa prikazuje slika…

tahograf quicksupport teamviewer licenca

Udaljena podrška kao sastavni dio paketa IB.TAHO

Dva su načina kako odrađujemo podršku:

  1. Aktivirate QuickSupport, ostavite uključeno i javite nam ID i lozinku (varijanta kad niste uz računalo ili imate drugog posla)
  2. Aktivirate QuickSupport, javite da ste spojeni (javite ID ako je potrebno, najčešće ga mi već imamo) i pričekajte da se spojimo (kontrolni program će od Vas zatražiti dopuštenje da se spojimo)

Nakon toga, telefonski ili još bolje tekstualnim chat-om integriranim u TeamViewer opisujete (i pokazujete na ekranu ako želite) problem… Većinu stvari odmah rješavamo, a ako se radi o nečem složenijem, samostalno tražimo rješenje (odspojeni) i kad zaključimo o čemu je stvar javljamo se i dajemo obrazloženje i potrebne korekcije…

[message type=”info”]Usluga udaljene podrške je u pravilu besplatna za sve korisnike i kupce naših licenci, dok se kod demo korisnika najčešće radi o “prezentaciji uživo” kojom se pokazuju najbitnije funkcionalnosti i načini korištenja našeg evidencijskog sustava! U posebnim situacijama može doći do naplate – npr. problemi sa računalom, oštećena baza podataka ili slični kvarovi…[/message]

Kako očitati karticu vozača sa IB.TAHO?

Vjerojatno ste već kod rada sa demo verzijom programa IB.TAHO  uočili da se prilikom instalacije na Vaše računalo osim samog IB.TAHO instaliraju i neki drugi programi i sadržaji. Konkretno, na nekom starijem Windows XP računalu to izgleda kao na slici:

Windows start izbornik - nakon instalacije IB.TAHO (na Windows XP sustavu)

Windows start izbornik – nakon instalacije IB.TAHO (na Windows XP sustavu)

Osim IB.TAHO na računalo se instalira i:

  • korisnička dokumentacija (PDF, najnovija dostupna ovdje)
  • aplikacija za udaljenu podršku (prilagođeni komercijalni QuickSupport modul poznatog TeamViewer-a)
  • IB.TCR aplikacija za skidanje podataka s kartica vozača

Upravo je zadnje istaknuta aplikacija, IB.TCR Vaš pomoćni alat za preuzimanje podataka s kartica vozača! Dobivate ju potpuno besplatno sa svojom instalacijom IB.TAHO sustava. (Za razliku od besplatnog IB.TCR dostupnog na Internetu, IB.TCR koji dolazi uz komercijalnu verziju sustava IB.TAHO.

Način korištenja je trivijalan – pokrenete IB.TCR, umetnete karticu vozača u čitač pametnih kartica (npr. FINA, internetsko bankarstvo… ili kupite  jedan ukoliko već nemate!), i pritisnete gumbić – podaci se snimaju u .ddd datoteku i nalaze se spremni za korištenje u IB.TAHO.

U IB.TAHO birate gumb Kartice u glavnom prozoru (ili adekvatnu stavku u izborniku – Evidencija – Unos iz .ddd zapisa) i odaberete .ddd datoteku koju je generirao IB.TCR (odmah će se prikazati u prozoru za izbor datoteka, obzirom da se snima na propisano mjesto na disku – u isti direktorij u kojem se nalaze i IB.TAHO i IB.TCR).

Učitavanje .ddd datoteke u sustav IB.TAHO i preuzimanje podataka u evidenciju

I tako, dva-tri klika miša i u sustavu imate podatke preuzete s kartice – svu ostalu obradu, uključivanje u izvješća i sve ostalo odrađuje IB.TAHO za vas. Svakako za detalje preporučamo proučiti upute – osim što ih dobijete s instalacijom programa, uvijek ih možete preuzeti i ovdje) (PDF, 11MB).

 

Taholistić s greškom

Danas zaprimljen jedan upit vezano uz naše besplatno rješenje za čitanje taholistića (IB.ATR). Radi se o tome da je korisnik primijetio da mu program “pogrešno” očitava aktivnosti, pa je stoga poslao primjer listića i primjer očitanja.

Iako nisam stručan, tj. nisam vozač i nemam iskustva s konkretnim tahografskim uređajima, zaključujem da se radi o problematičnom listiću, jer zapis nije korektan – moja procjena jest da se radi o neispravnom tahografu, pa sam gospodina uputio na provjeru u servisu.

Zapis je sljedeći:

TAHO-nesipravan-upit-2014-09-25

Ako pogledate standardnu veličinu, možete uočiti da se aktivnost vožnje na listiću bilježi neobično tankim zadebljanjem standardne linije na kružnici s aktivnostima… Jasno, IB.ATR to ne može očitati kao vožnju, obzirom da vožnju očitava kao punu/debelu liniju… Očitao je kritične dijelove kao spremnost… (što ne može biti jer se jasno vidi da u tim periodima imamo pomicanje kilometara i brzine).

 

Dakle, osim ako mi netko ne sugerira da sam u krivu, ovdje je pretpostavka da se radi o greški tahografa, pa listić nije vjerodostojan, tj. očitanja u našem softveru su korektna, ali sve zajedno nije u redu…

Dokumenti

  • kratke upute uz novosti:

TEHNIČKA PODRŠKA

  • udaljeno spajanje (TeamViewer QS TAHO) – demo verzija besplatna instalacija za windows EXE, 4.1MB

POMOĆNA DOKUMENTACIJA I STRUČNI ČLANCI

Detalje o mogućnostima i načinu korištenja programa, kao i detalje o spomenutom Pravilniku možete pronaći u dokumentima:

  • Stručni članak – Tehnički glasnik 1/2012 – PDF dokument PDF, 2.6MB“Algoritmi primjenjivi u postupku očitavanja radnih aktivnosti s tahografskih listića”
  • Stručni članak – Tehnički glasnik 2/2011 – PDF dokument PDF, 1.3MB“Izvedba programskog rješenja za očitavanje radnih aktivnosti vozača s digitalnih tahografskih kartica”
  • Poster (A1, engleski jezik) – konferencija ICIL2012 – uz članak o razvoju sustava IB.TAHO PDF dokument PDF, 1.46MB
  • Promotivni materijali za IB.TAHO PDF dokument PDF, 5.7MB, PDF dokument PDF, 3.4MB
  • O Pravilniku – preuzeto s http://evak.inter-biz.hr
  • Pravilnik o prijenosu podataka o radnom vremenu… NN 43/09
  • Primjer trojezične AETR potvrde o aktivnostima (potvrda o slobodnom vremenu) – PDF dokument PDF, 103kB
  • korisnička dokumentacija (XI/2014) – PDF dokument verzija 1.1 ukljucena statistika PDF, 6.1MB
  • starija verzija korisničke dokumentacije (V/2012) – PDF dokument verzija 1.1 ukljucena statistika PDF, 3.7MB
  • starija verzija korisničke dokumentacije (II/2012) – PDF dokument verzija 1.1 ukljucena statistika PDF, 5.6MB
  • starija verzija korisničke dokumentacije (2011) – PDF dokument verzija 1.1 ukljucena statistika PDF, 4.8MB, PDF dokument bez bookmarka PDF, 3.1MB
  • koristan dokument – direktni download PDF dokument Ministarstvo pomorstva prometa i infrastrukture korisni sadrzaj i primjeri PDF, 536kB – (preuzet s Ministarstva pomorstva, prometa i infrastruktureovdje)

Funkcionalnosti sustava uključuju:

  • evidenciju djelatnika (neograničen broj)
  • evidenciju vozila (neograničeno)
  • izrada, ispis i evidenciju AETR potvrda
  • automatizirani unos i očitavanje podataka s skeniranih taholistića – digitalizacija listića
  • unos podataka s digitalnih kartica vozača (digitalni tahograf) i automatska evidencija
  • pregled evidencije radnog vremena
  • izradu izvještaja o evidenciji radnog vremena s tjednom analizom sukladno Pravilniku
  • grafički prikaz aktivnosti po danima ili za željeno razdoblje
  • kalendarski pregled aktivnosti vozača za lakše praćenje evidencije
  • integriranu evidenciju AETR potvrda – kombiniranje potvrda i zabilježenih aktivnosti – tablični i grafički pregled
  • osnovnu statističku analizu aktivnosti vozača – tablični i grafički prikaz – sumarno po danima u tjednu ili mjesecu, prosjeci po danima u tjednu ili mjesecu…

Za razliku od sličnih rješenja dostupnih na našem tržištu, IB.TAHO je u potpunosti autorski proizvod, proizveden u Hrvatskoj. Također, osnovne (Standard i Ultra) licence ne uvode nikakva ograničenja na broj vozača ili vozila ili druge evidencijske stavke (kao što obično zna biti slučaj u sličnim rješenjima). Nadalje, naše licence su trajnenema vremenskih ograničenja – jednom plaćate prilikom kupnje, koristite zauvijek!

IB.TAHO u svim svojim verzijama podržava i analogni i digitalni tahograf – u slučaju da sada posjedujete vozila koja imaju samo analogne tahografe, a u budućnosti kupite nova vozila s digitalnim tahografima, nemate nikakve nove troškove i vaš postojeći IB.TAHOsoftver radi bez ikakvih problema!

Inter-biz nudi uslugu tehničke podrške korištenjem udaljenog pristupa – TeamViewer QuickSupport modul prilagođen korisnicima programa IB.TAHO. Sve naše jednostavne intervencije i nadzori su, kao i dosad, besplatni! Složenije intervencije naplaćujemo prema ponudi – prije intervencije procjenjujemo trošak i o tome vas, naravno, obavještavamo!

Mogućnosti

Sustav IB.TAHO omogućava vođenje svih propisanih evidencija vezanih uz obveze poslodavaca i vozača u području radnih aktivnosti mobilnih djelatnika odnosno vozača. Osigurava kvalitetan i efikasan rad s tahografima – kako analognim tako i digitalnim, omogućujući čitanje tahografskih listića skeniranih standardnim uredskim skenerima, kao i očitavanje i preuzimanje podataka s digitalnih kartica vozača. Osim tih ključnih funkcionalnosti, sustav nudi niz drugih vrlo korisnih mogućnosti, koje još više pojednostavljuju korištenje i vođenje evidencija.

Osnove i obveze vođenja evidencije su propisane Pravilnikom o prijenosu podataka o radnom vremenu mobilnih radnika i o vođenju evidencije. Neovisno o tome, naš programski sustav omogućava izradu i niza drugih izvještaja i analitičkih pregleda.

Mogućnosti i funkcionalnosti implementirane u aktualnu inačicu sustava:

  • evidencija djelatnika tj. vozača (neograničen broj, osim u Mini/Mikro verziji)
  • evidenciju vozila (neograničeno, osim u Mini/Mikro verziji)
  • izrada, ispis i evidenciju AETR potvrda za slobodne dane i dane kad se ne vozi
  • analogni tahografi – automatizirani unos i očitavanje podataka s skeniranih taholistića – digitalizacija listića temeljem očitanja iz slikovnih zapisa (skenirano standardnim uredskim skenerima ili specijaliziranim skenerima)
  • digitalni tahografi – unos podataka s digitalnih kartica vozača (digitalni tahograf) i automatska evidencija – očitanje kartica korištenjem standardnih smart-card čitača, snimanje u .ddd zapis koji se obrađuje i analizira
  • analiza i određivanje prekršaja vozača, izrada izvještaja tj. upozorenja za vozače
    • dnevni odmor, vrijeme vožnje, tjedni odmor…
    • jednostavno podešavanje parametara ispisa (obradio, datum izrade…)
  • pregled evidencije radnog vremena, noćni rad, proizvoljno definiranje perioda za obračun noćnog rada (npr. 00:00-05:00 ili, što je prije vrijedilo 22:00-06:00, ili po internim pravilima tvrtke)
  • izradu izvještaja o evidenciji radnog vremena s tjednom analizom sukladno Pravilniku
  • tablični prikaz i ispis aktivnosti po danima ili za željeno razdoblje
  • grafički prikaz i ispis aktivnosti po danima ili za željeno razdoblje
  • kalendarski pregled aktivnosti vozača za lakše praćenje evidencije
  • integriranu evidenciju AETR potvrda – kombiniranje potvrda i zabilježenih aktivnosti – tablični i grafički pregled
  • brza izrada AETR potvrda za neradne dane direktno iz kalendara
  • statistička analiza aktivnosti vozača – tablični i grafički prikaz – sumarno po danima u tjednu ili mjesecu, prosjeci po danima u tjednu ili mjesecu…
  • mogućnost čitanja .ddd datoteka preuzeti s digitalnih tahografa u vozilu (dakle, osim kartica vozača, sustav omogućava i čitanje i interpretaciju kartica vozila)
    • grafički prikaz kretanja brzina iz podataka snimljenih u .ddd datoteci vozila
    • izvoz podataka očitanih iz .ddd datoteka vozila u XLS – nije potrebno imati instaliran Excel ili slični program, implementacija izvoza podataka je neovisna o instaliranim programima
  • [verzija Ultra] grupni ispis izvještaja – ispis za više vozača odjednom (do 100 vozača)
    • standardni izvještaj o radnim aktivnostima po danima
    • radne aktivnosti po danima grupirano tjedno
    • upozorenja za vozače
  • učitavanje većeg broja skeniranih zapisa taholistića i slijedna obrada
  • analiza, izrada i ispis izvještaja o aktivnostima vozila
    • ispis po danima ili grupirano po tjednima
    • export u XLS
    • generiranje izvještaja temeljem standardnih podataka unesenih s analognih listića ili digitalnih kartica vozača
  • jednostavno korisničko sučelje
  • hrvatski jezik
  • hrvatski proizvod – mogućnost nadogradnje prema zahtjevima kupaca
  • evidencija radnih aktivnosti
    • vožnja, spremnost za rad, odmor, ostali rad
    • pregled i filtriranje prema raznim kriterijima
    • automatska kalkulacija dnevnog i noćnog radnog vremena
    • izrada izvještaja sukladno Pravilniku o prijenosu podataka o radnom vremenu mobilnih radnika i o vođenju evidencije
    • brzi unos podataka s analognih listića tahografa
    • mogućnost sumarnog unosa, bez detalja
    • pregled evidencije
    • grafički prikaz evidencije aktivnosti – po danima i za razdoblje
  • evidencija AETR potvrda za dane kad ne obavljaju djelatnost
    • bolovanje, godišnji odmor, ostali izostanci, vozila izuzeta iz Uredbe 561…
    • ispis i pregled evidencije AETR potvrda
    • integracija potvrda u izvještajima o radnom vremenu vozača
    • automatsko određivanje početnog i završnog vremena potvrde (kalendarski pregled)
    • kalendarski pregled evidentiranih AETR potvrda
    • ispis (i naznačeno trajanje) u grafičkom dnevnom prikazu aktivnosti

Sve izvještaje i analize je moguće generirati za proizvoljno razdoblje, uz dodatne mogućnosti filtriranja po vozačima i vozilima. Za vozače je dostupan brzi tzv. vozački izbornik iz kojeg se s par klikova miša dolazi do svih bitnih evidencija vezanih uz vozača – to je idealno kad je potrebna posebna analiza ili točno određena informacija koju je možda teže naći u standardnim pregledima.

Korisničko sučelje programskog sustava IB.TAHO izvedeno je tako da na što više mjesta omogući brzi skok na razne evidencije koje bi korisniku u tom trenutku mogle zatrebati (prečice i padajući izbornici dostupni na desnu tipku miša…).

Podaci se pohranjuju u SQL relacijsku bazu podataka koja je pohranjena unutar FirebirdSQL poslužitelja koji se instalira na Vaše računalo (ili poslužitelj, ovisno o tome koliko korisnika trebate i želite li koristiti IB.TAHO u lokalnoj mreži na više računala).

Sustav se može koristiti na svim Windows operacijskim sustavima (XP, Vista, Windows 7, 8, 10).

Za sve dodatne informacije stojimo na raspolaganju – kontakt +385 (0) 98 680 847

Funkcije

Digitalni i analogni tahograf analiza aktivnosti prekrsaji statistika vozila pravilnik

Osnovne funkcije i mogućnosti programskog paketa IB.Taho uključuju:

  • evidencija djelatnika/vozača i vozila
  • analogni tahograf – integrirano čitanje skeniranih tahografskih listića (2 listića odjednom!)
  • digitalni tahograf – brzi import podataka s digitalnih kartica vozača (aktivnosti vozača – kartica vozača)
  • ručni unos i obrada podataka s analognih tahografa (listići i ručno očitanje)
  • analiza kombiniranih podataka o aktivnostima vozača i detekcija prekršaja
  • izrada propisanih izvještaja – dnevni i tjedni pregled aktivnosti, kalendarski pregled…
  • vođenje evidencije o radnom vremenu profesionalnih vozača
  • grafički pregled i ispis aktivnosti po danima i razdobljima
  • analiza i određivanje prekršaja vozača
    • dnevni odmor
    • vrijeme vožnje, prekidi vožnje
    • tjedni odmor…
  • informativni kalendar za brži pregled i bolju preglednost unosa i evidentiranih aktivnosti
  • integrirana izrada (AETR) Potvrda o aktivnostima + kalendarski pregled
    • automatsko određivanje početnog i završnog vremena AETR potvrde jednim klikom miša u kalendarskom pregledu!
    • podrška za države u okruženju (prilagođeni obrasci Potvrda za Hrvatsku, Sloveniju, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, te Makedoniju!)
  • statistička analiza aktivnosti vozača
  • [Ultra] grupni ispis izvještaja – ispis za više vozača odjednom (do 100 vozača) – za tvrtke koje se bave uslugom vođenja evidencije radnih aktivnosti vozača
    • standardni izvještaj o radnim aktivnostima po danima
    • radne aktivnosti po danima grupirano tjedno
    • upozorenja za vozače
  • analogni tahograf – učitavanje većeg broja skeniranih zapisa taholistića i slijedna obrada
  • digitalni tahograf – čitanje i prikaz informacija iz .ddd datoteka vozila (preuzimanje podataka s tahografa korištenjem uređaja npr. Actia D-BOX 2)
  • digitalni tahograf – grafički prikaz kretanja brzina iz podataka snimljenih u .ddd datoteci vozila
  • digitalni tahograf – izvoz podataka očitanih iz .ddd datoteka vozila u XLS – nije potrebno imati instaliran Excel ili slični program, implementacija izvoza podataka je neovisna o instaliranim programima
  • napredna obrada i analiza noćnog rada – jednostavna manipulacija i naknadne promjene obračunskih uvjeta (npr. noćni rad 22:00-06:00 -> 00:00-05:00 ili uvjeti po želji i internim pravilima tvrtke…)
  • analiza i izvještaji o aktivnostima vozila
    • ispis po danima ili grupirano po tjednima
    • export u XLS
    • generiranje izvještaja temeljem standardnih podataka unesenih s analognih listića ili digitalnih kartica vozača

Brzo skeniranje listića – testiranje

Canon DR-C125 – primjena za skeniranje taholistića (tachochart scan)

Prije par dana nabavljen skener za brzo skeniranje dokumenata, Canon DR-C125 imageFormula. Zanemarit ću sad dodatnu priču vezanu uz kupnju i krivo specificiran proizvod od strane tvrtke koja mi ga je prodala (službeno na ponudi i računu u paketu dolazi i mrežni adapter koji bi trebao omogućiti mrežno skeniranje, no na kraju, zasad, ispada da tog adaptera nema – trenutno stanje je takvo da planiram skener zapakirati i vratiti i zatražiti povrat novca, iako se pokazao korisnim i iako ga želim u uredu – stvar principa – kao da mi prodajemo softver za evidenciju radnih aktivnosti u paketu sa recimo čitačem za skidanje podataka s uređaja, a nakon kupnje taj čitač ne isporučujemo i baš nas briga).

Uglavnom, skeniranje skenerom Canon DR-C125 je prošlo više nego uspješno. Skenirano nekih 200-njak listića, iskušane različite postavke softvera (eh, da… bio bih sretniji s malo boljim softverom koji dolazi sa Canonom – CaptureOnTouch – verzija na priloženom CD-u je bila 2.3, na netu dostupna 2.6… test odrađen s 2.3).

Neke bitne stvari – na ulaz skenera je moguće postaviti 30-tak listića maksimalno, obzirom da su listići ipak dosta glađi od običnog papira, a i obzirom na kružni oblik, prilikom prolaska kroz skener dolazi do laganog zakretanja listića (nije bitno za naš softver, obzirom da IB.TAHO očitanje radi neovisno o zakrenutosti listića)… Za rad s IB.TAHO (idealan omjer brzine skeniranja kod standardnih skenera i potrebne kvalitete zapisa za očitanje i za izradu digitalne arhive taholistića) preporuka je skeniranje u 150-200dpi. Naravno, od viška glava ne boli (300dpi, 600dpi (ovo je ipak malo previše)), no u obradi je u tim slučajevima potrebno više vremena za analizu slike (naravno, IB.TAHO i to može riješiti na način da obradu vrši na prilagođenoj, umanjenoj slici… a vi i dalje imate ultra “previsoku” kvalitetu skeniranih listića).

Rezultati skeniranja – brzina

  • 150/200dpi – 30 listića – 40-44 sekundi – po meni, JAKO DOBRO, ODUŠEVLJEN!
  • 300dpi – 30 listića – 52 sekunde – i dalje, jako dobro!

Nedostaci i uočeni problemi u skeniranju

  • na 200-njak listića nekoliko (2-3) listića jednostavno pogrešno skenirana (odsječeno gotovo pola listića) – pojavilo se uvijek na 150dpi skeniranju, na 300dpi nije bilo tih problema
  • skeniranje odrađeno na način da listići prolaze kroz skener i izbacuju se ispod skenera – to dovodi do pomiješanog rasporeda listića nakon skeniranja jer ih uređaj doslovno (u stvari, to se događa samo sa prvih nekoliko listića u grupi) razbaca
  • skenirane odrađeno na način da se listići “svijaju” i uspravno vraćaju nakon skeniranja dobro zadržava redoslijed listića, ali taj način rada često nakon 20-tak listića u bloku (ponavljam, skener prima maksimalno 30-tak listića u ADF) zna dovesti do zaglavljivanja (paper jam) – nije neki veliki problem, par sekundi se izgubi na korekcije
  • osim korištenjem inicijalnog načina rada, CaptureOnTouch mi ne nudi mogućnost da odmah nakon skeniranja obrišem eventulano pogrešno skenirane listiće, ponovim postupak samo za njih i rasporedim ih na njihovo mjesto – to se na kraju mora riješiti preko File Explorera Windowsa (raspoređivanje unutar niza skeniranih slika ne nudi ni inicijalni način rada, ali bar nudi brisanje pojedinih zapisa)

Pozitivne stvari

  • brzina skeniranja, jednostavno na prvu loptu me ostavilo bez daha, vrlo brzo, doslovce guta listiće
  • brzina rada softvera (testirano na Windows 7 računalu, nikakva posebna zvijer, 3-4 godine stara konfiguracija pojačana jednim SSD diskom) – vrlo čisto i bez ikakvih zaglavljivanja – gotovo istovremeno sa skeniranjem slike se u nizu prikazuju na ekranu
  • način rada sa savijanjem i vraćanjem listića vertikalno zadržava raspored listića (ako npr. rasporedite po danima, sigurno ostaje raspoređeno bez da se neki listići zamijene – to se događa, prije svega sa prvih par listića, u načinu rada kod kojeg listići samo prolaze kroz skener i izbacuju se “ispod”)
  • kvaliteta skeniranja – skenovi se čine vrlo dobri, gotovo da nema nekih značajnih sjena uz rubove listića (posebice ne na vrhu listića), listić se dobro izdvaja iz bijele pozadine (naravno, te stvari je moguće dodatno podesiti u priloženom softveru za skeniranje)
  • nebitno za našu primjenu, no, još jedna zanimljiva stvar – skener u istom prolazu može obostrano skenirati listiće, bez gubitka na brzini skeniranja! dakle, u istom preletu možete skenirati i pozadine listića – nedostatak, po meni, jedino to što nije moguće definirati da se pozadinske slike označavaju nekim sufiksom/prefiksom i tako automatski razlikuju – označava ih se kao i sve druge slike, slijedno, pa nema nekog jednostavnog načina za razlikovanje zapisa)

Snimio sam video i par fotki postupka, no video (mobitel u ruci) se previše trese pa zasad neću s tim materijalom ići ovdje (makar, bilo bi lijepo da vidite kako listići idu i idu…).

Testiranje učitavanja u IB.TAHO još nisam napravio. Razlog banalan – na računalu na kojem sam odradio testove skeniranja nisam imao instaliran sustav evidencije, a i bila su neka vremenska ograničenja i obveze na drugim projektima. Slijedi uskoro.

Zaključak

Što se samog skeniranja tiče, korištenjem skenera Canon DR-C125 postignuto je uspješno skeniranje mjesečne grupe listića u 40-tak sekundi. U usporedbi sa klasičnim, za IB.TAHO predviđenim, skeniranje od po dva listića na A4 uredskim skenerima, trajanje postupka je nekoliko puta kraće (pretpostavimo da za jedan A4 sken (2 listića) trebamo 10 sekundi, a da za raspoređivanje i postavljanje listića trebamo također 5-10 sekundi, vrijeme skeniranja standardnim skenerom ispada bar 300 sekundi (5 minuta)). U praksi, prema informacijama dobivenih od naših korisnika, to se najčešće razvuče na 10-tak minuta po mjesec/vozaču. Dakle, bar 10x brže je skeniranje na ovaj testiran način.

No, tu je potrebno uzeti u obzir da se ipak tu i tamo mogu dogoditi neki problemi u skeniranju. Ali, i dalje postupak ispada značajno kraći.

Recimo da imate 10 vozača za koje morate skenirati listiće za jedan mjesec. Neka za to standardnim putem potrošite 10×10 = 100 minuta. Korištenjem opisanog skenera to se može, uz pretpostavku da sve prođe od prve i bez problema sa skeniranjem, odraditi u samo 10 minuta (ili još točnije, 10 vozača x 30 listića (40 sec) = 400 sekundi = 6.6 minuta + recimo minuta-dvije za postavljanje listića – ispod 10 minuta!). Dakle, ušteda vremena više od sat i pol!

Eto… to je bilo par informacija iz prve ruke. Skener je svakako koristan i opravdava investiciju. Posebice ako osim listića imate potrebu za čestim (jednostrano ili dvostrano) skeniranjem standardnih (A4) dokumenata – tada dodatno dobiva na vrijednosti (specifikacije skenera govore o skeniranju 20 A4 stranica u minuti – zasigurno brže od bilo kojeg standardnog plošnog skenera, a i brže od ADF uređaja na “multipraktik”, posebno jeftinijim, rješenjima).