Upiti i komentari na ovom webu

Ovim putem želimo obavijestiti sve posjetitelje naših Internet stranica da nismo u mogućnosti odgovarati na komentare i upite vezane uz pravila kojih se vozači odnosno mobilni radnici moraju pridržavati u svom radu. Svrha ovih web stranica je isključivo prezentacija našeg proizvoda – softverskog paketa za samostalno vođenje evidencije radnih aktivnosti vozača, IB.TAHO.

Obrazloženje

Obzirom na broj upita koji se ne tiču našeg softvera već primarno propisanih pravila, a na koje i telefonski i kroz druge kanale trošimo (besplatno) vrijeme, odlučeno je da se taj oblik upita više neće razmatrati. Isključivo će se odgovarati na konkretna pitanja vezana uz naš evidencijski sustav – za sve drugo upućujemo vozače i zainteresirane strane da samostalno prouče materijale dostupne na ovim i drugim specijaliziranim stranicama:

Prijedlog objave službenih materijala

Isto tako, mobilni radnici kroz propisanu edukaciju stječu određene spoznaje vezane uz tematiku. Jasno da u praksi nailaze na specifične situacije koje treba posebno razmotriti – većina pitanja svodi se na različite interpretacije istog pravila – budući da nismo ničime dodatno educirani ili ovlašteni za davanje mišljenja, odlučeno je da to više ni nećemo raditi. Osim na mreži dostupnih specijaliziranih stranica, rješenja je moguće zatražiti i službenim putem od nadležnog Ministarstva ili inspekcijske službe. U vezi s tim, bilo bi dobro da se informacije podijele i s drugima – ukoliko dođete do nekih službenih odgovora i želite ih podijeliti s drugim vozačima, slobodna nas kontaktirajte na info@inter-biz.hr – određene materijale zanimljive drugima ćemo objaviti i postaviti ih kao buduće reference.

Zakon o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu (NN 36/15)

U nastavku se navodi kompletni pročišćeni tekst Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu, temeljen na zadnjim promjenama objavljenim u Narodnim novinama, 36/15. Zakon o izmjenama i promjenama Zakona dostupan je direktno na stranicama NN ovdje

Vodite računa, kao autoprijevoznici, odgovorne osobe i/ili vozači, da se Zakon nadovezuje i na ostala pravila koja vrijede u području prijevozništva (članak 2) i da je sama tematika dosta opsežna. Bitno je da:

  1. vodite propisanu evidenciju unutar tvrtke
  2. držite se propisanih uvjeta i ograničenja (neovisno o tome koliko vam neke stvari izgledale nelogične i problematične)

Sve ostalo će vas dovesti do problema prilikom nadzora i inspekcije, te rezultirati opomenama ili izricanjem kazni. Kazne nisu nimalo beznačajne, posebice kad uzmete u obzir da se za isti prekršaj kazna izriče i tvrtki i odgovornoj osobi i vozaču…

Naš evidencijski sustav, IB.TAHO, osigurava (naravno, ukoliko ga koristite onako kako se to podrazumijeva) mogućnost samostalnog vođenja evidencije radnih aktivnosti vozača. Uz to, sustav uključuje mogućnost analize aktivnosti i provjere usklađenja s važećim propisima – naravno, takvo nešto ništa vam ne znači, jer nadzorna tijela provode svoju analizu i zaključke ukoliko detektiraju prekršaje… No, provođenje interne analize omogućava da se sustavni problemi detektiraju i riješe (samim time, umanje mogući budući prekršaji i kazne), te omogućava “ublažavanje” odgovornosti autoprijevoznika na način da se vozačima (naravno, ukoliko rade van pravila i van dogovora s poslodavcem) izdaju opomene i upozorenja o prekršajima… Više →

Radno vrijeme, radne aktivnosti, tahograf…

Novi Zakon

Kako neke od sadržaja na ovim stranicama rjeđe obnavljam, tako sam, koliko vidim, zaboravio (i to sad stavljam kao plan, s popriličnim odmakom) napisati par riječi vezano uz zadnje promjene Zakona… Naime, u ožujku 2015. u Narodnim novinama 36/2015 objavljen je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu.

Promjene u evidencijskom softveru?

Nekih bitnijih promjena vezano uz funkcioniranje sustava IB.TAHO, odnosno problematiku radnih aktivnosti i uvjeta koje mobilni radnici moraju zadovoljiti u okviru tog Zakona nema. U komentarima i sugestijama vozača, tek je primijećeno da se malo intenzivnije provjerava i kontrolira ispunjavanje već prije definiranog članka Zakona (NN 75/13) o noćnom radu i ograničenju radnog vremena u situaciji kad vozač ima noćni rad (pa makar i minutu). U prethodnim objavama to sam već naveo, odmah nakon što je funkcija provjere tog uvjeta implementirana u IB.TAHO. Dakle, vozači koji (pa makar i minutu) imaju noćni rad (razdoblje između 00:00 i 05:00) ne smiju ostvariti radno vrijeme dulje od 10 sati u tih 24 sata! Znači, ako krećete na put u 04:40, tih 20 minuta noćnog rada vam limitira dozvoljeni dnevni rad! O tome svakako vodite računa!

Obzirom da se opet skupilo mjesec-dva neaktivnosti po pitanju razvoja našeg sustava (što i nije nešto čudno, obzirom da sustav uključuje sve potrebne funkcionalnosti za rad s tahografima i evidencijom radnih aktivnosti i radnog vremena vozača), ovih dana krećem u testiranja “od nule” i provjeru analize radnih aktivnosti – analiza samih aktivnosti radi korektno i nema nekih zamjerki kupaca – plan je malo razdvojiti pojmove radnih aktivnosti i radnog vremena, te u okviru analize posebno obraditi i radno vrijeme te provjeriti i uskladiti sa svim uvjetima iz Zakona.

O detaljima i rezultatima ćete biti obaviješteni ovih dana. Ukoliko će se integrirati neke dodatne funkcionalnosti, postojećim korisnicima iste će biti dostavljene besplatno.

Novi demo (2016)

Od danas je dostupna nova demonstracijska verzija sustava IB.TAHO. Iako je u proteklom razdoblju implementiran i dio dodatnih funkcionalnosti namijenjenih inspekcijskim službama, taj dio nije dostupan u demo programu! IB.TAHO nudi kompletno rješenje vođenja evidencije radnih aktivnosti mobilnih radnika uz podršku za analogni i digitalni tahograf!

taho2016-splash

Promjene u korisničkom sučelju

Neznatno je izmijenjeno sučelje programa, promijenjene su ikonice u izborniku (slika, Windows 10 OS), a i dodano par bitnih funkcionalnosti, o čemu ste već bili obaviješteni na ovim web stranicama (noćni rad, …). Najuočljivije je i dodavanje uvodne slike s nazivom programa, koja je vidljiva dok čekate učitavanje, a koristi se u inspekcijskoj verziji sustava za autorizaciju korisnika (svaki inspektor u program ulazi svojim korisničkim imenom i lozinkom…). I dalje su podržani operacijski sustavi od Windows XP nadalje (dakle, Vista, Windows 7, 8, 8.1 i najnoviji Windows 10 OS).

Nove ikonice - demo 2016

Preporuka – isprobajte demo bez obveze na kupnju!

Svim zainteresiranim vozačima, autoprijevoznicima i drugim tvrtkama (građevina, komunalne tvrtke, trgovačka društva s vlastitim voznim parkom za prijevoz roba) preporučamo prije kupnje isprobati demo verziju našeg programa i uvjeriti se u jednostavnost korištenja i bogate mogućnosti vođenja evidencije i izrade pratećih dokumenata. Demonstracijska verzija je gotovo potpuno funkcionalna, postoje samo neka ograničenja po pitanju ispisa izvještaja (neka polja se namjerno ne ispisuju ili se ispisuje “DEMO”…) – dakle, omogućava Vam testiranje rada i s analognim tahografima i s digitalnim tahografima!

Za analogni tahograf – skenirajte listić ili više njih, učitajte u program i u par jednostavnih koraka poluautomatski očitajte aktivnosti i ubacite ih u evidenciju!

Za digitalni tahograf – pomoćnim programom IB.TCR očitajte podatke s kartice vozača (dobijete .ddd datoteku), učitajte .ddd datoteku u IB.TAHO i za par sekundi ubacite podatke u evidenciju!

Jedino domaće rješenje

Po tko zna koji puta ponavljamo da se radi o jedinom domaćem (hrvatskom) programskom sustavu ove namjene! Iako na tržištu možete nabaviti različita slična rješenja, nijedno od tih rješenja nije hrvatski proizvod već se radi najčešće o njemačkim (Siemens/VDO), engleskim ili poljskim rješenjima. Naravno da je Vama svejedno, no dobar dio kupaca odabrao nas je baš zbog toga što se radi o autorskom softveru!

I dugoročno najpovoljnija cijena…

Neke od kupaca koji unaprijed planiraju troškove “kupila” je naša cijena – dugoročno, s našim softverom nemate dodatnih troškova – koliko platite prilikom kupnje, toliko je Vaš ukupni trošak! Nema mjesečnih ili godišnjih “usluga” podrške i slično, program je u Vašem trajnom vlasništvu i možete ga koristiti bez ikakvih ograničenja! Provjerite uvjete i cijene!

 

Noćni rad i radno vrijeme – članak 7. Zakona o radnom vremenu mobilnih radnika

Noćni rad i ograničenje radnog vremena vozača

Prije par dana dovršeno i poslano na testiranje glavnim korisnicima… Članak 7. Zakona o radnom vremenu mobilnih radnika koji govori o noćnom radu – dosad nisam vodio računa o noćnom radu i ovom članku koji ograničava radno vrijeme u danima s noćnim radom na maksimalno 10 sati.

Implementirana dodatna provjera

Napravljena dodatna kontrola, integrirano u modul za kontrolu prekršaja, vizualizirano i uključeno u izvješće. Čim dobijem povratne informacije i dovršim testiranja, dostavljam aktualnim korisnicima… Za one kojima je tako nešto već zatrebalo, molim da se javite za hitniju dostavu!

Vizualno, nema nikakvih promjena u programu, ali ćete pri kontroli prekršaja primijetiti taj novi “kontrolni signal” u slučaju da baš Vaši mobilni radnici rade na taj način i imaju probleme s radnim vremenom u danima kad odrade noćni rad… U praksi, često se prekršaj dogodi zbog par minuta koje npr. dostavljači potroše zbog ranijeg kretanja na vožnju – na kraju ispadne da im je bolje pričekati par minuta i krenuti kasnije nego si s par minuta jutarnjeg/noćnog rada umanjiti dozvoljeno radno vrijeme u danu. Dakle, kod nekih se vozača sistemski javlja jer tako rade “oduvijek”, pa sad treba malo razmotriti situaciju i vidjeti što se može popraviti i tako izbjeći možebitne probleme s inspekcijama.

Razvoj i implementacija za strance…

Upravo, za stare partnere iz Danske, odrađeno testiranje novoimplementiranog modula za očitavanje kartica vozača – rješenje koje su dosad koristili, a koje je dostupno i kod nekih od hrvatskih partnerskih tvrtki, bazirano je na pojačanoj verziji našeg alata IB.TCR (osnovna verzija je dostupna za besplatno preuzimanje).

Ono što je novo jest da smo zapravo cijeli modul “preveli” na drugi jezik, C#, obzirom da naručitelji planiraju integrirati u neke svoje projekte… Dosadašnje rješenje u Delphiju nije im toliko odgovaralo zbog koncepta njihovog sustava i vještina njihovih programera… Uglavnom, gotovo 3 godine (a i danas se koristi) korištenja bez ikakve zamjerke… Malo mi je teško rastati se od izvornog koda napravljenog prema novim zahtjevima, ali kad se sve sagleda i zaključi da je to “samo” Delphi->C# prijevod, cijena je korektna i čista win-win situacija.

Obzirom na licenciranje razvojnih alata, ne bih se čudio da polako i ovdje odradimo prelaz na C#… No, o tom potom. Zasad sve ostaje kako je, u IB.TAHO je jučer implementirana mala modifikacija po pitanju Potvrda o aktivnostima u Ultra inačici (za tvrtke koje se uslužno bave vođenjem evidencije aktivnosti vozača)… U planu je nekoliko sitnica i možda pokoje iznenađenje, ali teško prije jeseni 2015.

Tahografi – 2015. – razvojni planovi i ideje…

Obzirom da je sustav IB.TAHO od svoje dostupnosti na tržištu do danas zadržao glavninu funkcionalnosti bez značajnijih promjena (nekoliko manjih kozmetičkih izmjena, 1-2 modifikacije modula za analizu prekršaja) planovi koje smo zacrtali uključuju ugradnju funkcija koje nisu direktno vezane uz zadovoljavanje uvjeta važećih Pravilnika i Zakona, već se radi o pomoćnim funkcijama koje će postojeći i budući korisnici znati cijeniti jer će im dodatno olakšati rad…

Za prvi kvartal 2015. planiramo dodati

  • mogućnost praćenja i alarma prema zadnje unesenim podacima za vozače (signalizacija da je vrijeme za novi prijenos podataka, samo za aktivne vozače, naravno) – npr. ukoliko je preporuka preuzimanje podataka s kartica svakih 25 ili 28 dana, IB.TAHO će nekoliko dana prije o tome upozoriti korisnike! Naravno, plan je napraviti fleksibilno rješenje kojim će korisnici samostalno podesiti uvjete za prikaz signalizacije
  • mogućnost signalizacije za preuzimanje podatak s tahografa u vozilu (VU – Vehicle Unit) – iako sustav ne evidentira .ddd datoteke, omogućava njihovo čitanje, vizualizaciju i export u npr. MS Excel – to učitavanje iskoristit će se za logiranje/praćenje i ukoliko se radi o vozilu koje je aktivno u sustavu, zapamtit će se točno vrijeme preuzimanja i po potrebi signalizirati vrijeme ponovnog preuzimanja (3 mjeseca ili kako korisnici samostalno podese)
  • dodatne mogućnosti analize radnog vremena prema Zakonu o radu
  • novi tip izvještaja o aktivnostima koji će na istom listu kombinirati tablični i grafički pregled aktivnosti, po “obračunskim danima” (dakle, nešto novo, bar što se grafičkog pregleda tiče, u odnosnu na sadašnjih 00-24h dnevne grafičke ispise) koji se ionako koriste u analizi prekršaja

Sve nadogradnje će postojeći kupci dobiti bez naknade, čim budu dovršene i testirane…

 

Zakon o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu

U nastavku možete pročitati Zakon o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu. Zakon je donesen 07.06.2013., a objavljen u Narodnim novinama 75/2013 (link na NN 75/13, naknadno određene promjene Zakona NN36/15). Slijedi kompletan tekst Zakona… Više →