Zakon o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu (NN 36/15)

U nastavku se navodi kompletni pročišćeni tekst Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu, temeljen na zadnjim promjenama objavljenim u Narodnim novinama, 36/15. Zakon o izmjenama i promjenama Zakona dostupan je direktno na stranicama NN ovdje

Vodite računa, kao autoprijevoznici, odgovorne osobe i/ili vozači, da se Zakon nadovezuje i na ostala pravila koja vrijede u području prijevozništva (članak 2) i da je sama tematika dosta opsežna. Bitno je da:

  1. vodite propisanu evidenciju unutar tvrtke
  2. držite se propisanih uvjeta i ograničenja (neovisno o tome koliko vam neke stvari izgledale nelogične i problematične)

Sve ostalo će vas dovesti do problema prilikom nadzora i inspekcije, te rezultirati opomenama ili izricanjem kazni. Kazne nisu nimalo beznačajne, posebice kad uzmete u obzir da se za isti prekršaj kazna izriče i tvrtki i odgovornoj osobi i vozaču…

Naš evidencijski sustav, IB.TAHO, osigurava (naravno, ukoliko ga koristite onako kako se to podrazumijeva) mogućnost samostalnog vođenja evidencije radnih aktivnosti vozača. Uz to, sustav uključuje mogućnost analize aktivnosti i provjere usklađenja s važećim propisima – naravno, takvo nešto ništa vam ne znači, jer nadzorna tijela provode svoju analizu i zaključke ukoliko detektiraju prekršaje… No, provođenje interne analize omogućava da se sustavni problemi detektiraju i riješe (samim time, umanje mogući budući prekršaji i kazne), te omogućava “ublažavanje” odgovornosti autoprijevoznika na način da se vozačima (naravno, ukoliko rade van pravila i van dogovora s poslodavcem) izdaju opomene i upozorenja o prekršajima… Više →

Radno vrijeme, radne aktivnosti, tahograf…

Novi Zakon

Kako neke od sadržaja na ovim stranicama rjeđe obnavljam, tako sam, koliko vidim, zaboravio (i to sad stavljam kao plan, s popriličnim odmakom) napisati par riječi vezano uz zadnje promjene Zakona… Naime, u ožujku 2015. u Narodnim novinama 36/2015 objavljen je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu.

Promjene u evidencijskom softveru?

Nekih bitnijih promjena vezano uz funkcioniranje sustava IB.TAHO, odnosno problematiku radnih aktivnosti i uvjeta koje mobilni radnici moraju zadovoljiti u okviru tog Zakona nema. U komentarima i sugestijama vozača, tek je primijećeno da se malo intenzivnije provjerava i kontrolira ispunjavanje već prije definiranog članka Zakona (NN 75/13) o noćnom radu i ograničenju radnog vremena u situaciji kad vozač ima noćni rad (pa makar i minutu). U prethodnim objavama to sam već naveo, odmah nakon što je funkcija provjere tog uvjeta implementirana u IB.TAHO. Dakle, vozači koji (pa makar i minutu) imaju noćni rad (razdoblje između 00:00 i 05:00) ne smiju ostvariti radno vrijeme dulje od 10 sati u tih 24 sata! Znači, ako krećete na put u 04:40, tih 20 minuta noćnog rada vam limitira dozvoljeni dnevni rad! O tome svakako vodite računa!

Obzirom da se opet skupilo mjesec-dva neaktivnosti po pitanju razvoja našeg sustava (što i nije nešto čudno, obzirom da sustav uključuje sve potrebne funkcionalnosti za rad s tahografima i evidencijom radnih aktivnosti i radnog vremena vozača), ovih dana krećem u testiranja “od nule” i provjeru analize radnih aktivnosti – analiza samih aktivnosti radi korektno i nema nekih zamjerki kupaca – plan je malo razdvojiti pojmove radnih aktivnosti i radnog vremena, te u okviru analize posebno obraditi i radno vrijeme te provjeriti i uskladiti sa svim uvjetima iz Zakona.

O detaljima i rezultatima ćete biti obaviješteni ovih dana. Ukoliko će se integrirati neke dodatne funkcionalnosti, postojećim korisnicima iste će biti dostavljene besplatno.

Noćni rad i radno vrijeme – članak 7. Zakona o radnom vremenu mobilnih radnika

Noćni rad i ograničenje radnog vremena vozača

Prije par dana dovršeno i poslano na testiranje glavnim korisnicima… Članak 7. Zakona o radnom vremenu mobilnih radnika koji govori o noćnom radu – dosad nisam vodio računa o noćnom radu i ovom članku koji ograničava radno vrijeme u danima s noćnim radom na maksimalno 10 sati.

Implementirana dodatna provjera

Napravljena dodatna kontrola, integrirano u modul za kontrolu prekršaja, vizualizirano i uključeno u izvješće. Čim dobijem povratne informacije i dovršim testiranja, dostavljam aktualnim korisnicima… Za one kojima je tako nešto već zatrebalo, molim da se javite za hitniju dostavu!

Vizualno, nema nikakvih promjena u programu, ali ćete pri kontroli prekršaja primijetiti taj novi “kontrolni signal” u slučaju da baš Vaši mobilni radnici rade na taj način i imaju probleme s radnim vremenom u danima kad odrade noćni rad… U praksi, često se prekršaj dogodi zbog par minuta koje npr. dostavljači potroše zbog ranijeg kretanja na vožnju – na kraju ispadne da im je bolje pričekati par minuta i krenuti kasnije nego si s par minuta jutarnjeg/noćnog rada umanjiti dozvoljeno radno vrijeme u danu. Dakle, kod nekih se vozača sistemski javlja jer tako rade “oduvijek”, pa sad treba malo razmotriti situaciju i vidjeti što se može popraviti i tako izbjeći možebitne probleme s inspekcijama.

Zakon o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu

U nastavku možete pročitati Zakon o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu. Zakon je donesen 07.06.2013., a objavljen u Narodnim novinama 75/2013 (link na NN 75/13, naknadno određene promjene Zakona NN36/15). Slijedi kompletan tekst Zakona… Više →