Brzo skeniranje listića – testiranje

Canon DR-C125 – primjena za skeniranje taholistića (tachochart scan)

Prije par dana nabavljen skener za brzo skeniranje dokumenata, Canon DR-C125 imageFormula, s ciljem provođenja testa za skeniranje taholistića. Zanemarit ću sad dodatnu priču vezanu uz kupnju i krivo specificiran proizvod od strane tvrtke koja mi ga je prodala (službeno na ponudi i računu u paketu dolazi i mrežni adapter koji bi trebao omogućiti mrežno skeniranje, no na kraju, zasad, ispada da tog adaptera nema – trenutno stanje je takvo da planiram skener zapakirati i vratiti i zatražiti povrat novca, iako se pokazao korisnim i iako ga želim u uredu – stvar principa – kao da mi prodajemo softver za evidenciju radnih aktivnosti u paketu sa recimo čitačem za skidanje podataka s uređaja, a nakon kupnje taj čitač ne isporučujemo i baš nas briga).

Uglavnom, skeniranje skenerom Canon DR-C125 je prošlo više nego uspješno. Skenirano nekih 200-njak listića, iskušane različite postavke softvera (eh, da… bio bih sretniji s malo boljim softverom koji dolazi sa Canonom – CaptureOnTouch – verzija na priloženom CD-u je bila 2.3, na netu dostupna 2.6… test odrađen s 2.3). Skenirani zapisi se, naravno, učitavaju u IB.TAHO te se provodi poluautomatsko očitanje evidentiranih aktivnosti!

Priprema – postavljanje listića i postavke skeniranje

Neke bitne stvari – na ulaz skenera je moguće postaviti 30-tak listića maksimalno, obzirom da su listići ipak dosta glađi od običnog papira, a i obzirom na kružni oblik, prilikom prolaska kroz skener dolazi do laganog zakretanja listića (nije bitno za naš softver, obzirom da IB.TAHO očitanje radi neovisno o zakrenutosti listića)… Za rad s IB.TAHO (idealan omjer brzine skeniranja kod standardnih skenera i potrebne kvalitete zapisa za očitanje i za izradu digitalne arhive taholistića) preporuka je skeniranje u 150-200dpi. Naravno, od viška glava ne boli (300dpi, 600dpi (ovo je ipak malo previše)), no u obradi je u tim slučajevima potrebno više vremena za analizu slike (naravno, IB.TAHO i to može riješiti na način da obradu vrši na prilagođenoj, umanjenoj slici… a vi i dalje imate ultra “previsoku” kvalitetu skeniranih listića).

Rezultati skeniranja – brzina

  • 150/200dpi – 30 listića – 40-44 sekundi – po meni, JAKO DOBRO, ODUŠEVLJEN!
  • 300dpi – 30 listića – 52 sekunde – i dalje, jako dobro!

Nedostaci i uočeni problemi u skeniranju

  • na 200-njak listića nekoliko (2-3) listića jednostavno pogrešno skenirana (odsječeno gotovo pola listića) – pojavilo se uvijek na 150dpi skeniranju, na 300dpi nije bilo tih problema
  • skeniranje odrađeno na način da listići prolaze kroz skener i izbacuju se ispod skenera – to dovodi do pomiješanog rasporeda listića nakon skeniranja jer ih uređaj doslovno (u stvari, to se događa samo sa prvih nekoliko listića u grupi) razbaca
  • skenirane odrađeno na način da se listići “svijaju” i uspravno vraćaju nakon skeniranja dobro zadržava redoslijed listića, ali taj način rada često nakon 20-tak listića u bloku (ponavljam, skener prima maksimalno 30-tak listića u ADF) zna dovesti do zaglavljivanja (paper jam) – nije neki veliki problem, par sekundi se izgubi na korekcije
  • osim korištenjem inicijalnog načina rada, CaptureOnTouch mi ne nudi mogućnost da odmah nakon skeniranja obrišem eventulano pogrešno skenirane listiće, ponovim postupak samo za njih i rasporedim ih na njihovo mjesto – to se na kraju mora riješiti preko File Explorera Windowsa (raspoređivanje unutar niza skeniranih slika ne nudi ni inicijalni način rada, ali bar nudi brisanje pojedinih zapisa)

Pozitivne stvari

  • brzina skeniranja, jednostavno na prvu loptu me ostavilo bez daha, vrlo brzo, doslovce guta listiće
  • brzina rada softvera (testirano na Windows 7 računalu, nikakva posebna zvijer, 3-4 godine stara konfiguracija pojačana jednim SSD diskom) – vrlo čisto i bez ikakvih zaglavljivanja – gotovo istovremeno sa skeniranjem slike se u nizu prikazuju na ekranu
  • način rada sa savijanjem i vraćanjem listića vertikalno zadržava raspored listića (ako npr. rasporedite po danima, sigurno ostaje raspoređeno bez da se neki listići zamijene – to se događa, prije svega sa prvih par listića, u načinu rada kod kojeg listići samo prolaze kroz skener i izbacuju se “ispod”)
  • kvaliteta skeniranja – skenovi se čine vrlo dobri, gotovo da nema nekih značajnih sjena uz rubove listića (posebice ne na vrhu listića), listić se dobro izdvaja iz bijele pozadine (naravno, te stvari je moguće dodatno podesiti u priloženom softveru za skeniranje)
  • nebitno za našu primjenu, no, još jedna zanimljiva stvar – skener u istom prolazu može obostrano skenirati listiće, bez gubitka na brzini skeniranja! dakle, u istom preletu možete skenirati i pozadine listića – nedostatak, po meni, jedino to što nije moguće definirati da se pozadinske slike označavaju nekim sufiksom/prefiksom i tako automatski razlikuju – označava ih se kao i sve druge slike, slijedno, pa nema nekog jednostavnog načina za razlikovanje zapisa)

Snimio sam video i par fotki postupka, no video (mobitel u ruci) se previše trese pa zasad neću s tim materijalom ići ovdje (makar, bilo bi lijepo da vidite kako listići idu i idu…).

Testiranje učitavanja u IB.TAHO još nisam napravio. Razlog banalan – na računalu na kojem sam odradio testove skeniranja nisam imao instaliran sustav evidencije, a i bila su neka vremenska ograničenja i obveze na drugim projektima. Slijedi uskoro.

Zaključak

Što se samog skeniranja tiče, korištenjem skenera Canon DR-C125 postignuto je uspješno skeniranje mjesečne grupe listića u 40-tak sekundi. U usporedbi sa klasičnim, za IB.TAHO predviđenim, skeniranje od po dva listića na A4 uredskim skenerima, trajanje postupka je nekoliko puta kraće (pretpostavimo da za jedan A4 sken (2 listića) trebamo 10 sekundi, a da za raspoređivanje i postavljanje listića trebamo također 5-10 sekundi, vrijeme skeniranja standardnim skenerom ispada bar 300 sekundi (5 minuta)). U praksi, prema informacijama dobivenih od naših korisnika, to se najčešće razvuče na 10-tak minuta po mjesec/vozaču. Dakle, bar 10x brže je skeniranje na ovaj testiran način.

No, tu je potrebno uzeti u obzir da se ipak tu i tamo mogu dogoditi neki problemi u skeniranju. Ali, i dalje postupak ispada značajno kraći.

Recimo da imate 10 vozača za koje morate skenirati listiće za jedan mjesec. Neka za to standardnim putem potrošite 10×10 = 100 minuta. Korištenjem opisanog skenera to se može, uz pretpostavku da sve prođe od prve i bez problema sa skeniranjem, odraditi u samo 10 minuta (ili još točnije, 10 vozača x 30 listića (40 sec) = 400 sekundi = 6.6 minuta + recimo minuta-dvije za postavljanje listića – ispod 10 minuta!). Dakle, ušteda vremena više od sat i pol!

Eto… to je bilo par informacija iz prve ruke. Skener je svakako koristan i opravdava investiciju. Posebice ako osim listića imate potrebu za čestim (jednostrano ili dvostrano) skeniranjem standardnih (A4) dokumenata – tada dodatno dobiva na vrijednosti (specifikacije skenera govore o skeniranju 20 A4 stranica u minuti – zasigurno brže od bilo kojeg standardnog plošnog skenera, a i brže od ADF uređaja na “multipraktik”, posebno jeftinijim, rješenjima).

Potvrde o aktivnostima za vozače (AETR potvrda)

Za dane u kojima ne voze, vozačima korištenjem integriranog AETR modula možete u par klikova miša izdati višejezične međunarodne ili hrvatske AETR potvrde – osim izrade potvrda unaprijed, moguće i naknadno precizno popunjavanje svih “rupa” u radu vozača.

Naš interni naziv “AETR potvrda” u stvari se odnosi na Potvrdu o aktivnostima (vozača), definiranoj Pravilnicima u Republici Hrvatskoj, odnosno Uredbama i Odlukama europske komisije.

Sustav IB.TAHO omogućava izradu više tipova/obrazaca potvrda:

Postavke ispisa moguće je odabrati prema potrebi – ispis potvrda za RH (uz mogućnost ispisa trojezičnih i “čistih” varijanti obrazaca, kao i kombinacije), te ispis potvrda za države regije – jednostavno podešavanje prikazuje slika:

Sučelje za podešavanje postavki ispisa potvrda

Sučelje za podešavanje postavki ispisa potvrda

Za kupce iz drugih država osiguravamo besplatnu prilagodbu i integraciju drugih oblika potvrda (jezik ili kombinacije jezika).

Digitalni tahografi – očitanje uređaja

Zakon i Pravilnik predviđaju obvezu preuzimanja (skidanja) podataka za digitalni tahograf najviše svaka tri mjeseca (dakle, ili svaka tri mjeseca ili češće treba provesti skidanje s digitalnog tahografa).

U ponudi nemamo uređaj kojim to možete obaviti, no možete provjeriti u servisu tahografa ili proizvođača tahografa. Radi se o uređaju koji se spaja na digitalni tahogra – pri tome morate umetnuti karticu tvrtke i postupak započinje prema uputama za uređaj. Rezultat je .ddd datoteka vozila, koju morate na zahtjev dostaviti inspekciji, odnosno arhivirati u firmi. Nema nikakvih zakonskih propisa koji bi tražili da se ta datoteka dodatno obradi ili analizira u tvrtki!

D-Box2 Actia skidanje s digitalnog tahografa

D-Box2 tvrtke Actia – uređaj za skidanje podataka s digitalnog tahografa

Analiza i čitanje podataka s digitalnog tahografa

Naš softver IB.TAHO podržava očitavanje .ddd datoteka preuzetih s tahografa (preporučamo uređaje za preuzimanje tipa Actia D-BOX) – podaci se vizualiziraju i omogućavaju potrebnu kontrolu + omogućen je izvoz u detaljnu XLS datoteku i obradu proračunskih tablice… Dakle, podaci koji inače nisu čitki bez dodatne obrade se pročitaju i svaki korisnik ih može pohraniti u Excel datoteku i pretraživati i analizirati po želji!

Digitalni tahografi – kartice vozača

Očitavanje podataka s kartica vozača standardnim smartcard čitačima (npr. uređaj za Internet bankarstvo). Uvođenje u evidencijski sustav s dva klika miša!

Više o tome pročitajte ovdje.

Analogni tahografi

Podrška za analogne tahografe ugrađena u IB.TAHO osigurava brzo i efikasno očitavanje skeniranih listića (jedan ili dva listića po skenu/slikovnom zapisu – teoretski, neki korisnici to isprobali, nije nužno ni skenirati listiće već je dovoljno iste fotografirati mobitelom i prebaciti sliku u IB.TAHO).

Ideja, odnosno predloženi koncept rada sa analognim taholistićima je sljedeća:

1. Skeniranje listića pojedinačno ili dva listića na A4 (za razliku od sličnih rješenja skeniranja do 6 listića, ovime se osigurava vođenje potpune digitalne arhive listića – svi elementi listića su sadržani i ne nedostaju, nema rezanja dijela listića zbog ograničenja skeniranja)

2. Učitavanje skenova u program – nakon učitanja program IB.TAHO u par sekundi izvrši obradu i prezentira vizualno i tablično postignuta očitanja aktivnosti

3. Povezivanje zapisa sa vozačem i vozilom, unos stanja kilometarsata – očitava se ručno sa listića – IB.TAHO uz polja za unos prikaže dio listića koji sadrži te podatke!

5. Pohrana u evidenciju – sve evidencije (analogni listići, digitalne kartice i AETR potvrde) su povezane i dostupne za pregled i analizu po vozačima i vozilima

 

Softver za vođenje evidencije radnih aktivnosti

Provjereno rješenje za samostalno vođenje evidencije radnih aktivnosti mobilnih radnika – vozača.

IB.TAHO predstavlja jednostavno rješenje za samostalno vođenje evidencije aktivnosti mobilnih radnika, vozača, u tvrtki. Cilj sustava jest osigurati zadovoljavanje obveza poslodavca propisanih Pravilnikom – obzirom da se radi o Pravilniku koji je gotovo identičan EU pravilniku, primjena sustava IB.TAHO je moguća i u susjednim državama, zasad ograničenom govornom području (Slovenija, BiH, Srbija). U planu je, ukoliko se za to pokaže potreba, izvedba prijevoda i za druge jezike.